20 مرداد 1392
شماره خبر: 51837

238 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان البرز رهاسازی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

238 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان البرز رهاسازی شد


مدير جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: به منظور استفاده بهینه از استخر های ذخیره آب کشاورزی این شهرستان 238 هزار و 100 قطعه بچه ماهی سرد آبی در استخر های دو منظوره این شهرستان رهاسازی شد.
کورش حاتم سروری میزان تولید ماهی را 120 هزار قطعه لارو برآورد کرد و اظهارداشت: این قطعه بچه ماهی ها در وزن های مختلف در 10 باب استخر، هفت باب استخر ژئوممبران و سه باب استخر بتونی رهاسازی شد. وی انواع ماهیان رهاسازی شده را قزل آلای رنگین کمان از نژاد های مختلف فرانسوی و آمریکایی ذکر کرد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز با اشاره به محدودیت برداشت از منابع آب های طبیعی، افزایش آلاینده های صنعتی، فاضلاب ها و کاهش تولید در منابع آب های طبیعی و رشد جمعیت، صنعت آبزی پروری را به عنوان یکی از ارکان توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در برنامه های توسعه دانست. این مسئول بیان کرد: پرورش آبزیان علاوه بر مصرف بهینه آب در کنار کار کشاورزی و باغبانی نقش مهمی در حفظ منابع آبی و تولید پروتئین سفید و ترویج مصرف ماهی به عنوان غذای سالم در منطقه دارد.
معرفی تولیدکنندگان بخش کشاورزی شهرستان البرز جهت معافیت مالیاتی خودرو
مدير جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: در سال زارعی جاری تولیدکنندگان بخش کشاورزی در شهرستان البرز جهت معافیت مالیاتی خودرو معرفی شدند. حاتم سروری افزود: تولید کنندگان بخش کشاورزی در شهرستان البرز که دارای خودرو وانت هستند مشمول این معافیت مالیاتی می شود. وی، تعداد گواهی های صادر شده پس از بررسی سوابق و مستندات تاکنون به 31 فقره رسیده است.
پایان برداشت کلزا و گیلاس در شهرستان البرز
مدير جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: عملیات برداشت کلزا از مزارع این شهرستان پایان یافت. حاتم سروری میزان برداشت این محصول را به طور میانگین از هر هکتار یک هزارو 800 کیلوگرم کلزا برآورد کرد. وی، سطح زیر کشت محصول کلزای شهرستان را 327 هكتار در سال جاري ذکر کرد. مدير جهاد کشاورزی شهرستان البرز تصریح کرد: با توجه به مزایای توسعه کلزا، کشت این محصول هر ساله در دستور کار این شهرستان قرار می گیرد. حاتم سروری همچنین از پایان برداشت گیلاس از باغات این شهرستان خبر داد. وی میزان برداشت این محصول در سطح شهرستان را حدود دو هزار و 500 تن برآورد کرد. مدير جهاد کشاورزی شهرستان البرز، سطح

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود