23 خرداد 1391
شماره خبر: 7840

جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد ریال زکات از کشاورزان البرزی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد ریال زکات از کشاورزان البرزی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز از جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد ریال زکات از کشاورزان این استان خبر داد.
علی سالارکیا اظهار داشت: دین مبین اسلام برای تمام شئونات زندگی مسلمانان راهنمایی و دستورالعمل مشخص داشته و عمل به آنها تنها راه نجات بشریت محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: یکی از تعالیم و دستورهای بسیار ظریف و در عین حال حساس اسلام، مسئله زکات است که عمل به آن دستاوردهای بسیار مهمی در حوزه انسانی و اخلاقی داشته و موجب توسعه و تعالی امت اسلامی می‌شود. مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز افزود: بزرگان و علمای اسلامی عمل به فریضه زکات را موجب دوستی بیشتر بندگان با خالق خود توصیف کرده و تاثیرهای بسیار زیادی در رشد جامعه اسلامی دارد. سالارکیا ادامه داد: علت این است که انجام فریضه واجب زکات موجب می‌شود که مسلمانان از حال فقرا و نیازمندان غافل نبوده و اجرای این امر در نهایت نقش مهمی در حذف فقر از چهره جوامع اسلامی دارد.
* تشکیل ستاد احیای زکات در استان البرز
وی با تاکید بر اینکه پرداخت، جمع‌آوری و صرف زکات باید بر اساس قواید معینی انجام شود، گفت: برای اثر بخشی بیشتر این فریضه دینی، کمیته امداد در البرز اقدام به تشکیل و راه‌اندازی ستاد احیای زکات در این استان داشته است. مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز خاطرنشان کرد: همانگونه که پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) تاکید فرموده‌اند، اگر در جامعه اسلامی فرهنگ زکات به درستی و با دقت اجرا شود، نیاز اکثر فقرا و تنگدستان برطرف شده و این امر تاثیر ویژه‌ای در تشکیل یک جامعه الگو و نمونه خواهد داشت. سالارکیا عنوان کرد: بنابراین برای اینکه مردم استان بیش از گذشته به انجام این فریضه خداپسندانه ترغیب و تشویق شوند، ستاد فوق راه‌اندازی شده و در کنار وظایف و اختیارات مربوط به جمع‌آوری زکات مردم، مسئولیت‌های مبنی بر ترویج فرهنگ زکات را هم بر عهده خواهد داشت. این مسئول اظهار امیدواری کرد: تشکیل این ستاد موجب توسعه فرهنگ زکات در استان البرز شود.
* کشاورزان البرزی در پرداخت زکات پیش قدم بودند
وی در پاسخ به این پرسش که طی سال جاری چه میزان زکات در استان البرز جمع‌آوری شده، متذکر شد: هم اکنون در فصل برداشت اکثر محصولات باغی و کشاورزی هستیم و کشاورزان و باغداران این استان در انجام فریضه معنوی و مذهبی زکات پیش قدم بودند. مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز اذعان داشت: در سال جاری حدود 2 میلیارد و 300 میلیون ریال زکات از کشاورزان و باغداران استان البرز توسط کمیته امداد جمع‌آوری شده که پول در راه رفع نیازهای فقرا و تنگدستان و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی کمیته امداد در روستاهای البرز هزینه خواهد شد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود