30 خرداد 1391
شماره خبر: 8050

120 واحد فرآوری صنایع غذایی كشور نوسازی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

120 واحد فرآوری صنایع غذایی كشور نوسازی شد

معاون اداره كل دفتر صنایع تبدیلی و تكمیلی وزارت جهاد كشاورزی گفت: 120 واحد فرآوری صنایع غذایی بخش كشاورزی كشور طی سال گذشته نوسازی و بازسازی شده است.
' چنگیز اسفندیاری ' اظهار داشت : براساس برنامه ریزی های در دست اجرا، امسال نیز 240 واحد فرآوری صنایع غذایی بخش كشاورزی نوسازی و بازسازی می شوند. وی اضافه كرد: در طول برنامه پنجم توسعه نوسازی و بازسازی یك هزار و 700 واحد فرآوری صنایع غذایی هدف گذاری شده است. وی تصریح كرد: بازسازی و نوسازی واحدهای صنایع غذایی كشاورزی كشور در اولویت های برنامه های این وزارتخانه قرار دارد كه به صورت زمانبندی انجام می شود. اسفندیاری گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تكمیلی نقش بسزایی در پیشرفت پایدار بخش كشاورزی ، افزایش ارزش افزوده محصولات خام كشاورزی ، بالابردن بهره وری ، دستیابی به امنیت غذایی و استفاده مناسب از منابع ، توانمندی و امكانات موجود در این بخش دارد.
وی افزود: از دیگر نقش های سازنده این صنایع ، تاثیر مثبت در كاهش ضایعات محصولات خام كشاورزی ، ایجاد اشتغال مولد پایدار و افزایش اشتغال در بخش كشاورزی ، كمك به صادرات غیر نفتی ، تسهیلات در دسترسی به توسعه پایدار روستاها و كمك به روند كاهش مهاجرت از روستاها به شهرها است . اسفندیاری یادآورشد: اكنون در كشور حدود 5/108 میلیون تن انواع محصولات خام كشاورزی تولید می شود كه بر اساس برنامه ریزی های در دست اجرا این میزان تولید در نظر است طی برنامه پنجم توسعه به 143 میلیون تن افزایش یابد. به گفته وی ، در كشور اكنون 28 میلیون تن مواد خام انواع محصولات كشاورزی ، جذب پنج هزار و 268 واحد فراوری می شوند كه این واحدها مجوز تاسیس از وزارت جهاد كشاورزی گرفته اند.
معاونت آب ،خاك و صنایع وزارت جهاد كشاورزی در كرج مركز استان البرز مستقر است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود