3 تیر 1391
شماره خبر: 8158

اعلام بیش از 4 میلیارد ریال جریمه برای واحدهای صنفی متخلف

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اعلام بیش از 4 میلیارد ریال جریمه برای واحدهای صنفی متخلف

مدیر اداره بازرسی و نظارت اصناف استان البرز گفت: در سال گذشته بیش از 4 میلیارد ریال جریمه برای واحدهای صفنی متخلف در استان البرز اعمال شده است.
رمضان رستمی اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور به صورتی است که باید به صورت مرتبط و مداوم بر عملکرد واحدهای صنفی در سراسر کشور نظارت شود. وی تصریح کرد:‌ این نظارت‌ها برای کنترل بازار و قیمت‌ها ضروری است و مردم از دستگاه‌های نظارتی و مسئول انتظار دارند که برای انجام وظائف ذاتی خود، این نظارت‌ها را حتی یک لحظه قطع نکنند. مدیر اداره بازرسی و نظارت اصناف استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی به ویژه در حوزه مقابله با گران و یا کم فروشی در این استان چه اقداماتی صورت گرفته است؟ گفت: اداره بازرسی به صورت ذاتی وظائف خطیر و سنگینی برای کنترل بازار و نظارت بر عملکرد اصناف بر عهده دارد. رستمی تاکید کرد: در همین راستا طی سال گذشته چندین طرح ضربتی اجرا کرده و به صورت قاطع با متخلفان صنفی در استان برخورد داشتیم.
انجام 23 هزار بازرسی از اصناف در سال 90
وی خاطرنشان کرد: مجموع عملیاتی نظارتی و بازرسی از واحدهای صنفی که با حضور در محل انجام شد، طی سال گذشته بیش از 23 هزار مورد بوده است. مدیر اداره بازرسی و نظارت اصناف استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا در نظارت‌های انجام شده، موارد تخلفی نیز ثبت و پیگیری شده است؟ گفت: ما ضمن این بازرسی‌ها موارد تخلفی را با قاطعیت پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی صورت دادیم. این مسئول تاکید کرد: لازم است مردم از این تلاش‌ها آگاه شده و بدانند که چه تاثیری در کنترل قیمت‌ها و بازار داشته است. رستمی یادآور شد: به عنوان نمونه در سال 90 و پس از انجام 23 هزار مورد بازرسی، بیش از یک هزار و 700 واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده‌های آنها به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد. مدیر اداره بازرسی و نظارت اصناف استان البرز افزود: بررسی برخی از پرونده‌ها در جریان بوده،‌ اما برای آن دسته از پرونده‌هایی که رای قطعی صادر شده، بیش از 4 میلیارد و 850 میلیون ریال جریمه اعمال شده است.
لزوم همراهی مردم با نهادهای نظارتی
رستمی با بیان اینکه بخش مهمی از شناسایی متخلفان صنفی با همراهی و تعامل مردم محقق شده است، متذکر شد: ما همواره نیازمند همکاری مردم در این زمینه هستیم. وی در پایان با تاکید بر تداوم بازرسی‌های سرزده از واحدهای صنفی البرز،‌ اذعان داشت: به طور قطع این تعامل و همراهی موجب کنترل بهتر بازار و قیمت‌ها شده و امیدوار به افزایش همکاری‌های مردمی هستیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود