4 تیر 1391
شماره خبر: 8170

صادرات حدود 200 تن کالا از گمرک البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

صادرات حدود 200 تن کالا از گمرک البرز

مدیر کل گمرکات استان البرز گفت: در فروردین و اردیبهشت سال جاری حدود 200 تن انواع کالاهای تولید داخل از طریق این گمرک به کشورهای خارجی صادر شده است.
افشین امینی اظهار داشت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصاد پیام و همچنین فرودگاه پیام، فرصت‌های بسیاری خوبی برای واردات و صادرات در استان البرز فراهم شد. وی تصریح کرد:‌ از سوی دیگر تلاش و تمرکز اداره گمرکات استان البرز از ابتدای فعالیت،‌ موجب شد تا تجار داخلی و خارجی با طی کردن مراحل اداری کمتری،‌ اقدام به واردات و صادرات کالا از این استان کنند. مدیر کل گمرکات استان البرز افزود: ارائه تسهیلات گمرکی در استان البرز با توجه به توانمندی‌های صنعتی استان ضروری بود که با ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی و قانونی این فرصت برای تجار البرزی فراهم شده است. امینی در ادامه به ارائه آماری از فعالیت‌های اداره فوق پرداخت و گفت: در فروردین و اردیبهشت سال جاری حدود 200 تن انواع کالاهای تولید داخل از طریق این مرکز به کشورهای خارجی صادر شده است. به گفته وی، اکثر صادرات انجام شده به سه کشور انگلیس، پاکستان و عراق بوده است. مدیر کل گمرکات استان البرز خاطرنشان کرد:‌ ارزش ریالی این میزان کالای صادر شده بیش از 280 هزار دلار بوده است. امینی در پاسخ به این پرسش که چه کالاهایی از گمرک استان البرز صادر شده، گفت: انواع مختلفی از محصولات تولیدی استان و همچنین تولیدات کشاورزی از جمله خرما، میوه، شیرینی‌های صنعتی، سبزیجات البرز در این مدت صادر شده است. وی تصریح کرد:‌ در این میان صادرات صنایع آهنی حجم بیشتری را به خود اختصاص داده است.
* واردات بیش از 2 هزار تن کالا در 2 ماه نخست سال
مدیر کل گمرکات استان البرز در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در این مدت از طریق فرودگاه بین‌المللی پیام و منطقه آزاد پیام چه کالا‌هایی وارد کشور شده، نیز یادآور شد: ما آمار دقیقی از تمام محصولات وارد شده در اختیار داریم. امینی ادامه داد: در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری کالاهایی چون تجهیزات رایانه‌ای، تولیدات صنعتی، محصولات الکترونیکی، پارچه، لوازم خانگی و تولیدات شیمیایی از گمرک استان البرز ترخیص شده است. این مسئول متذکر شد:‌ ارزش ریالی کالاهای وارد شده در این مدت بیش از 30 میلیون دلار برآورد می‌شود. به گفته وی در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 2 هزار و 400 تن کالا از طریق استان البرز وارد کشور شده است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود