6 تیر 1391
شماره خبر: 8318

بهره‌برداری از 26 واحد بزرگ صنعتی جدید در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بهره‌برداری از 26 واحد بزرگ صنعتی جدید در البرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از بهره‌‌برداری 26 واحد تولیدی و صنعتی جدید در این استان در هفته صنعت و معدن خبر داد.
علی مهدوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این واحدها با سرمایه گذاری 77 میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث شده است و با آغاز به کار آنها برای 720 نفر اشتغال ایجاد می‌شود. وی ادامه داد: این طرح‌ها در 10 روز آینده و با حضور مسئولان وزارت صنعت و معدن و مسئولان استانی به تناوب افتتاح خواهد شد. مهدوی به طرح‌های شاخص آماده افتتاح اشاره کرد و گفت: کارخانه تولید پره‌های توربین و واحد تولیدی ورق ام دی اف و نئوپان از شاخص‌‌ترین این طرح‌های آماده بهره‌برداری محسوب می‌شوند. وی با بیان اینکه علاوه بر این پروژه‌ها هم اکنون طرح‌های زیادی با پیشرفت فیزیکی 40 تا 90 درصد در سطح استان در دست اقدام است، گفت: در صورتی که حمایت لازم از سوی سیستم بانکی از این طرح‌ها صورت گیرد، در آینده نزدیک پروژه‌های فوق آماده بهره‌برداری می‌شود و زمینه اشتغال 17 هزار نفر را فراهم خواهد کرد. وی در ادامه تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری استان را سه هزار و 20 واحد برشمرد و گفت: از این تعداد در حال حاضر 10 درصد غیر فعال هستند که تلاش داریم با بررسی دلایل این تعطیلی برای بازگشائی دوباره آنها گام برداریم. مهدوی با اشاره به تحقق 70 درصدی سهم این سازمان از تکلیف اشتغالزائی در استان البرز گفت: در سال 90 سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت نزدیک به 20 هزار شغل بوده که از این میزان توانسته‌ایم 13 هزار و 500 شغل را محقق کنیم که این تعداد شغل جدید با توجه به میزان پنج هزار نفری سال قبل آن آماری قابل قبول محسوب می‌شود.
وی اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان البرز در حوزه صنعت را فناوری‌های نوین، مواد غذایی و بسته‌بندی و دارو عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود در بحث زمین باید به سمت تولیدات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم و در این میان بهترین گزینه حوزه‌های فناوری‌های نوین و صنایع وابسته به آن است. وی در ادامه با اشاره به جذب هشت درصدی استان از تسهیلات بانکی مصوب گفت: در سال گذشته با ارائه 177 طرح صنعتی و تولیدی اعتباری 265 میلیارد تومانی برای استان البرز از طریق منابع بانکی تخصیص داده شد، اما به دلایل مختلف شاهد همکاری بانک‌ها نبودیم و تنها هشت درصد آن یعنی 23 میلیارد تومان پرداخت شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به دسته‌بندی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان اشاره کرد و گفت: با بررسی‌هایی که صورت گرفته کمبود تسهیلات بانکی و عدم اختصاص به موقع آن با 40 درصد در رتبه نخست مشکلات قرار دارد و در ادامه کمبود سرمایه در گردش با 20 درصد، تامین اجتماعی با 13 درصد و بیمه و مالیات با هشت درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند که تلاش داریم با کار کارشناسی بیشتر و تعامل با دستگاه‌های مرتبط در جهت کاهش آنها گام برداریم. وی در پایان اظهار داشت: انتظارات مردم برای کاهش قیمت‌ها در کنار توقعات واحد‌های تولیدی برای حمایت بیشتر از آنها شرایط خاصی را برای این سازمان ایجاد کرده است با این حال تلاش مجموعه استان بر حل مشکلات بخش تولید و حمایت از حقوق مصرف کننده است و این مسئولیت سنگین ضرورت همکاری همه بخش‌های دخیل در این حوزه را دو چندان سنگین می‌کند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود