10 تیر 1391
شماره خبر: 8422

مشکلات کشاورزی موجب فروش مرکبات با قیمت پایین در مزارع شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مشکلات کشاورزی موجب فروش مرکبات با قیمت پایین در مزارع شده است

عضو هیئت علمی بخش اقتصاد موسسه تحقیقات مرکبات کشور گفت: بسیاری از کشاورزانی که در زمینه تولید مرکبات در کشور فعالیت می کنند، به دلیل مشکلات کشاورزی ناچار می شوند که محصولات خود را سر مزرعه به قیمتهای بسیار پایین بفروشند.
رسول آمی سما در خصوص تاثیرات مشکلات کشاورزی در کاهش سود کشاورزان افزود: به دلیل مشکلاتی که در حوزه کشاورزی وجود دارد، بسیاری از کشاورزان مجبور هستند که محصول مرکبات خود را سر مزرعه به فروش رسانند که این امر، سود بسیار کمی عاید آنها می کند. عضو هیئت علمی بخش اقتصاد موسسه تحقیقات مرکبات کشور ادامه داد: قیمت فروش سر مزرعه در مقایسه با سایر انواع فروش، بسیار کم است اما کشاورزان گاهی چاره ای غیر از فروش سر مزرعه ندارند. وی گفت: قیمت خرده فروشی و عمده فروشی در بسیاری از موارد، بسیار بالاتر از قیمت فروش سر مزرعه است و کشاورزان نیز از این امر اطلاع دارند اما گاهی ناچار به فروش سر مزرعه می شوند.
بالا بودن هزینه های انبار و فقدان انبارهای مناسب، موجب فروش سر مزرعه می شود
آمی سما در پاسخ به سئوالی در خصوص مشکلاتی که کشاورزان را مجبور به فروش سر مزرعه محصول مرکبات می کند، افزود: بالا بودن هزینه های انبار و فقدان انبارهای مناسب، نمونه هایی از این مشکلات هستند. وی ادامه داد: بسیاری از انبارهای نگهداری مرکبات یا مناسب نیستند و یا در صورت مناسب بودن، هزینه استفاده از آنها بسیار بالا است و برای بسیاری از کشاورزان مقدور نیست.
عضو هیئت علمی بخش اقتصاد موسسه تحقیقات مرکبات کشور گفت: اینگونه مشکلات، کشاورز را مجبور می کند تا محصول مرکبات خود را روی درخت و سر مزرعه، به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت سایر انواع فروش بفروشد. آمی سما افزود: لازم است دستگاه های ذیربط در راستای کاهش مشکلات بخش کشاورزی تلاش کنند تا کشاورزان مجبور نشوند محصولات مرکبات خود را با قیمتهای بسیار پایین بفروشند.



منبع: خبر گزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود