17 مرداد 1391
شماره خبر: 9930

بهره‌برداری درست از مناطق نمونه گردشگری کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بهره‌برداری درست از مناطق نمونه گردشگری کشور

سپیدار آنلاین: معاون گردشگری و زیرساخت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی بر بهره‌برداری درست از مناطق نمونه گردشگری تأکید کرد و گفت: این مهم سبب رفع مشکلات خواهد شد.
جلال عباسی در نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی و تدوین اساسنامه‌ها دغدغه‌های موجود در بخش گردشگری را کاهش داده و به سمت بهره‌برداری درست از مناطق نمونه گردشگری کشور برویم. وی ادامه داد: توجه به مناطق نمونه گردشگری کشور سبب جذب بیشتر توریست و توسعه اقتصاد در کشور می‌شود که یکی از اهداف مهم این سازمان نیز به شمار می‌رود. این مسئول یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور را نیز راه‌اندازی بخش گردشگری با ایجاد مناطق نمونه گردشگری عنوان کرد و افزود: اجرای این مهم در دستور و اولویت کاری مسئولان ذیربط قرار گرفته است. عباسی تأکید کرد: بر این اساس مناطق نمونه گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی هر استان پیشنهاد شده که در سفرهای استانی و از سوی هیئت دولت تصویب می‌شود. وی تصریح کرد: در این راستا هر قانونی که از سوی هیئت دولت به تصویب رسید تمام دستگاه‌های بخش و فرابخشی موظف به انجام و اجرای آن هستند.
این مسئول بیان داشت: البته اجرای درست و دقیق این طرح مستلزم همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری و منابع طبیعی است. عباسی افزود: در این راستا برای اجرای طرح نمونه گردشگری اراضی که در محدوده شهر واقع هستند شهرداری باید نظر بدهد و برون شهری نیز منابع طبیعی باید همکاری‌های لازم را داشته باشد.
وی در ادامه سخنان خود به طرح نمونه گردشگری اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم اکنون طرح نمونه گردشگری عظیمیه طی فراخوانی به سرمایه‌گذار واگذار شده که چندین پروژه در این طرح در نظر گرفته شده است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود