30 مهر 1392
شماره خبر: 108470

مجموع جرائم خشن در کرج کمتر از یک درصد است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مجموع جرائم خشن در کرج کمتر از یک درصد است


فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اشاره به آمار کمتر از یک درصدی جرائم خشن در کرج، گفت: خوشبختانه در شش ماه نخست امسال نیز تنها شش درصد افزایش وقوع سرقت داشتیم که این آمار به دلیل کمتر از 10 درصد بودن مهار تلقی می شود.
اولین نشست خبری سید حسین سید حقیقی پیش از ظهر سه شنبه با حضور اصحاب رسانه در محل فرماندهی انتظامی شهرستان کرج برگزار و موضوعاتی از جمله نرخ جرم در کلانشهر کرج نسبت به سایر کلانشهر ها، تمهدیات انتظامی برای ایام ماه محرم، انضباط اجتماعی، برخورد با جرائم خشن، ارائه عملکرد یروی انتظامی کرج در شش ماه نخست امسال، و ... در آن مطرح شد. سید حسین سید حقیقی در ابتدای صحبت های خود به اولویت نیروی انتظامی در تعامل با گروه های مختلف اجتماعی از جمله رسانه ها اشاره کرد و گفت: نگاه نیروی انتظامی به رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی نگاه به یک ظرفیت است که می توان به شایستگی از آن برای ارتقا امنیت در جامعه بهره برد. وی در ادامه با بیان اینکه امنیت در دو مقوله عینی و ذهنی تقسیم می شود، اظهار داشت: هر چه میزان جرائم موجود در سطح جامعه افزایش یابد حوزه امنیت مخدوش می شود که این موضوع در حوزه امنیت عینی می گنجد و خوشبختانه کلانشهر کرج در مقایسه با هفت کلانشهر کشور نرخ جرم پایین تری دارد. فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: خوشبختانه با تلاش های ماموران نیروی انتظامی و نهاد های موثر در حوزه امنیت شاهد برقراری امنیت در کرج هستیم.
هئیت های عزاداری ضوابط را رعایت کنند
فرمانده انتظامی شهرستان کرج در آستانه ماه محرم به توصیه هایی برای هیئت های مذهبی پرداخت و گفت: در این خصوص نشست هایی با نمایندگان هیئت های مذهبی در کرج خواهیم داشت و نکات مورد نظر را تذکر خواهیم داد. پرهیز از اشغال فضای عمومی و معابر، ادامه نیافتن عزاداری ها تا پاسی از شب برای عدم اخلال در آرامش مردم، عدم استفاده از تمثال ها و علامت کشی و .... از جمله تذکراتی بود که سرهنگ سید حقیقی به آن اشاره کرد.
مجموع کل جرائم خشن در کرج کمتر از یک درصد است
سرهنگ سید حقیقی در ادامه به برخورد با جرائم خشن در شهرستان کرج اشاره و اعلام کرد: آمار جرائم خشن در شهرستان کرج کمتر از یک درصد است اما به دلیل تاثیر مستقیم این جرائم بر امنیت روانی جامعه برخورد با عاملان آنها از اولویت ها اصلی پلیس است. وی تاکید کرد: به عاملان جرائم خشن هشدار می دهم با برخورد پشیمان کننده از سوی پلیس مواجه خواهند شد و پلیس به شدت به افرادی که سودای اعمال خشن در سر دارند برخورد کرده و در این زمینه طرح های عدیده ای را اجرایی خواهد کرد. فرمانده انتظامی شهرستان کرج همچنین در خصوص طرح انضباط اجتماعی نیز گفت: در این طرح بزرگ طرحی ویژه برای برخورد با رانندگان پر خطر و حرکات غیرمتعارف در سطح خیابان ها خواهیم داشت. سرهنگ سیدحقیقی افزود: حرکات نامتعارف علاوه بر خطر جانی برای فرد راننده، جان عابران را نیز به خطر می اندازد و پلیس علاوه بر توقیف این گونه خودرو ها به جهت اخلال در نظم عمومی آنها را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.
افزایش شش درصدی وقوع سرقت در شش ماه نخست امسال
فرمانده انتظامی شهرستان کرج در این

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود