7 آبان 1392
شماره خبر: 108965

۱۰ نکته‌ برای حفاظت از زندگی دیجیتال شما

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۱۰ نکته‌ برای حفاظت از زندگی دیجیتال شما


دنیای دیجیتال و اینترنت، زندگی روزمره ما را بسیار راحت کرده، اما در کنار این راحتی، مشکلات و خطرات را هم زیاد کرده‌ است.
در چنین فضایی که همواره اطلاعات شخصی ما تهدید می‌شود، امنیت اطلاعات اهمیت زیادی دارد. اگر از کاربران جدید یا قدیمی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا رایانه‌‌های شخصی هستید، باید بدانید که همواره اطلاعات شخصی شما در معرض خطر قرار دارد. در کارگاه این شماره، ده نکته را بررسی می‌کنیم که رعایت کردن آنها می‌تواند به حفظ اطلاعات شخصی شما کمک زیادی کند.
به‌روز‌رسانی سیستم‌عامل
فرقی ندارد از تلفن همراه، لپ‌تاپ یا تبلت استفاده می‌کنید. امروزه سیستم‌های‌‌عامل‌ حرف اول را می‌زند و گجت‌ها براساس سیستم‌عاملشان دسته‌بندی‌ می‌شود. پس بهتر است از بهترین سیستم‌‌های‌عامل‌ استفاده کنید. قرار نیست بگوییم کدام سیستم‌عامل امنیت بالاتری دارد، بلکه صحبت از کیفیت آنهاست نه نوعشان. پس برای این که از بالاترین کیفیت سیستم‌عامل دستگاه خود استفاده کنید، بهتر است آن را فعال یا به‌اصطلاح اکتیو ‌کنید. استفاده از سیستم‌های‌عاملی که زمان یا لایسنس آنها تمام شده، بشدت امنیت شما را پایین می‌آورد. البته این خصوصیت بیشتر شامل لپ‌تاپ و رایانه می‌شود تا گوشی و تبلت. همیشه سیستم عامل خود را به‌روز‌رسانی و از آخرین نسخه آن استفاده کنید. با هر بار به‌روز‌رسانی سیستم عامل نقایص امنیتی زیادی رفع می‌شود. تا جایی که می‌توانید از نسخه‌های جیل‌برک و روت شده برای گوشی‌های هوشمند با دو سیستم عامل آی‌اواس و اندروید استفاده نکنید زیرا رد شدن

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود