29 آبان 1392
شماره خبر: 110418

50 بیمار کلیوی در البرز در انتظار پیوند هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

50 بیمار کلیوی در البرز در انتظار پیوند هستند


رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان البرز با اشاره به این که 3 هزار نفر در استان البرز زیر پوشش این انجمن هستند، گفت: هم‌اکنون 50 بیمار کلیوی در انتظار پیوند هستند.
مجید کرمی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 560 نفر از بیماران کلیوی در سطح استان البرز دیالیز می‌شوند. وی توسعه تخت‌ها و دستگاه‌های دیالیز را در استان البرز خواستار شد و افزود: متأسفانه کمبود تخت و دستگاه دیالیز در سطح استان سبب می‌شود که برخی از بیماران کلیوی در استان با مشکلاتی مواجه شده و در برخی از موارد برای درمان به تهران مراجعه کنند.
این مسئول با بیان اینکه ارائه آموزش‌ها به مردم و خانواده‌ها یکی از مهمترین راهکارها به منظور جلوگیری از نارسایی کلیه و یا پیشرفت بیماری است، افزود: متأسفانه برخی از بیماران کلیوی هستند که از بیماری خود اطلاعی ندارند لذا مطلع نبودن از این بیماری سبب پیشرفت نارسایی کلیه شده و فرد را با بحران جدی‌تری مواجه می‌کند. کرمی ادامه داد: هم‌اکنون یکی از اقدامات بسیار مهمی که باید در سطح استان انجام داد، توسعه بخش‌های دیالیز و همچنین ارتقا و افزایش امکانات این بخش است. وی افزود: هر چند که در استان البرز خیران بسیاری به این انجمن کمک می‌کنند اما لازم است اقدامات اساسی به منظور تأمین امکانات و ارائه خدمات به بیماران کلیوی نیز انجام شود. رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: البته استان البرز بر اساس آمار طی سال گذشته توانست بیشترین سهم پیوند کلیه را به نسبت به شهرها و دیگر استان‌های کشور به خود اختصاص دهد که این مهم نیز با حضور پررنگ خیران در استان انجام شده است. کرمی گفت: بیماران پیوندی در ادامه راه نیز نیازمند حمایت هستند که متأسفانه نبود یک آمپول بعد از پیوند و گران بودن آن برخی از بیماران را با مشکل مواجه می‌کند و

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود