5 دی 1392
شماره خبر: 112700

وقف اندک هم ماندگار است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

وقف اندک هم ماندگار است


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: معامله با خدا در هر زمینه ای چه اندک و چه بسیار ماندگار است و تمامی مردم باید تلاش کنند با نیت به عرصه خیر به خصوص وقف قدم بگذارند.
حجت الاسلام محمد صالحی در خصوص برنامه های هفته وقف اظهار داشت: در این هفته برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که تمامی آنها به هدف واحد "تعلیم و ترویج وقف" ختم می شوند.
وی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ وقف کمی مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: در تمامی ادیان فرهنگ وقف به نوعی وجود دارد اما در دین مبین اسلام به واسطه اینکه این عمل خیر زنگ و بوی خدایی به خود می گیرد باید بیشتر مورد توجه باشد. مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: رسانه ها و فضای مجازی در ترویج فرهنگ غنی وقف بسیار تاثیر گذار هستند از این رو در این هفته همایشی تحت عنوان "وقف و رسانه" با هدف استمداد طلبیدن از رسانه ها در جهت تعلیم و ترویج این امر خداپسندانه خواهیم داشت. حجت الاسلام صالحی افزود: همچنین برای ایجاد انگیزه در واقفان فعال در استان در این هفته از آنان تجلیل خواهیم کرد و در سطح شهر ایستگاه های "همه واقف باشیم" با حضور کارشناسان برای آشنایی مردم با این امر خیر برپا خواهد شد.
با مال اندک هم می توان وقف کرد
وی در ادامه تفکر وقف کردن در هنگام داشتن مال فراوان را آسیبی جدی برای این فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی بر این باورندن که تنها با داشتن مال بسیار می توانند جزء افراد واقف باشند و یکی از برنامه های اداره کل اوقاف

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود