15 دی 1392
شماره خبر: 113171

هیچ چیز مثل تبعیض در استفاده از فرصت ها نمی تواند جوانان را دچار رخوت کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

هیچ چیز مثل تبعیض در استفاده از فرصت ها نمی تواند جوانان را دچار رخوت کند


حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: هیچ چیز مثل تبعیض در استفاده از فرصت ها نمی تواند جوانان را دچار رخوت کند. ناامیدکننده ترین مسئله برای جوان این است که احساس کند آینده دست خودش نیست.
وی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان و معاونین و مدیران این وزارتخانه، با بیان این مطلب افزود: جوان باید احساس کند آینده را در دست دارد و در رقابت پایاپای در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تحصیلی می تواند شرکت کند. اگر احساس کند که در این رقابت از قبل بازنده است دچار رخوت می شود و این از اموری است که جوان را با بحران هویت مواجه می کند. حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به اندیشه های رهبر کبی انقلاب اسلامی اظهار داشت: به عقیده حضرت امام(ره) وحدت علت موجده و مبقیه انقلاب اسلامی است. امیدواریم با آنچه از دولت سراغ داریم، همه با هم با تدبیر و همت و عمل آینده خوبی داشته باشیم. وی تصریح کرد: علت موجده، علت پدید آوردن شی و علت مبقیه، علت ماندگاری و بقای شی است. امام خمینی(ره) می فرمایند علت موجده انقلاب و نظام علت مبقیه آن است یعنی وحدت بین نیروهای انقلاب که یکی از علل موجده انقلاب است، مهمترین علت بقای نظام اسلامی مطرح است. جوانان و اهمیت دادن به آنان نیز از علل موجده انقلاب است. همه مسئولان تاثیرگذار انقلاب که اکنون گرد پیری بر صورتشان نشسته، در دوران انقلاب جوان بودند. تولیت آستان امام خمینی(ره) افزود: این توجه به جوانان از سوی رهبر کبیر انقلاب یکی از مهمترین علل پیدایش انقلاب بود. چه معجزه ای از این بالاتر که اتفاق بزرگ انقلاب با جوانان به سرانجام رسید. دفاع مقدس را نیز جوانان هدایت کردند.
وی با تاکید بر اینکه جوانی آفات خودش را دارد اما اراده و قدرت و توانمندی است که تغییر ایجاد می کند، گفت: خروج از خمودگی کار جوانان است. برای بقای نظام باید اتکا به جوان و باورمندی به جوانان را نهادینه کنیم. حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: باید بدانیم که می خواهیم برای جوانان کاری کنیم یا قرار است جوانان کاری کنند. اگر فکر می کنیم ما باید کاری انجام دهیم، این اشتباه است. بلکه باید کاری کنیم که جوانان خودشان قدم بردارند و تحول ایجاد کنند. به جای اینکه به جوانان به عنوان سوژه نگاه کنیم باید کاری کنیم که خودشان محور عملکرد باشند.
پیوند امام و جوانان و امام و مجموعه مدیریتی کشور آینده همه ما و نظام را بیمه می کند
وی با اشاره به جمعیت جوان کشور اظهار داشت: جامعه ما هنوز جوان است و پر انتظار و جوشنده؛ اگر جوانان را درست مدیریت کنیم و به وضع موجود اکتفا نکنیم، افق پیش روی جوانان بلندتر خواهد بود. مجموعه خدوم وزارت ورزش و جوانان و معاونت ساماندهی امور جوانان، به دنبال پیوند امام و جوانان و باورمند به توانمندی جوانان هستند. پیوند امام و جوانان و امام و مجموعه مدیریتی کشور آینده همه ما و نظام را بیمه می کند. حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ابراز امیدواری کرد که جوانان در سایه پرزرق و برق و پرسر و صدای ورزش گم نشوند و گفت: البته ورزش امری بسیار مهم است بخصوص که ورزش قهرمانی مربوط به جوانان است. اما همه امور جوانان به ورزش وابسته نیست. وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحث زمینه سازی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود