21 دی 1392
شماره خبر: 113605

وظیفه دانشگاه آشنایی جوانان با فلسفه ولایت فقیه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

وظیفه دانشگاه آشنایی جوانان با فلسفه ولایت فقیه است


نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: وظیفه دانشگاهها آشنایی جوانان با فلسفه ولایت فقیه است و مسئولین امر برای تولید علم باید به زیرساخت های علمی در کشور توجه ویژه ای داشته باشند و در نهایت باید حلقه ارتباط دانشگاه و حوزه و روحانیت بیش از پیش تنگتر شود.
نشست مدیران مراکز علمی و کاربردی و نماینده ولی فقیه در استان صبح شنبه با حضور اصحاب رسانه در دفتر ولی فقیه مستقر در مصلای نماز جمعه کرج برگزار شد. مراسم با تلاوت قران کریم شروع شد و حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی با بیان این مطلب اظهار داشت: استان البرز با دارا بودن ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف توان رقابت کشوری را در زمینه های مختلف را دارد. وی تاکید کرد: در زمینه تولید علم اگر به زیرساخت های علمی و فرهنگی به خوبی پرداخته شود قطعا می توان امیدوار بود که در تربیت دانش آموختگان به خوبی عمل کرد ه ایم.
حسینی همدانی یادآور شد: ما علم غیر اسلامی نداریم و تمامی علوم متاثر از وجود خداوند است و خارج از محدوده دین نیست علم از سوی خداوند آمده و ما باید در زمینه های مختلف علمی این را از ذهن دور نکنیم که خداوند برترین معلم هستی است. وی خاطرنشان کرد: یک فاصله بین تحقیقات و پژوهش ها در جامعه وجود دارد و برخی از محققین وقتی به امر تحقیق مشغول می شوند به نیازهای جامعه توجه خاصی ندارند و این به نوبه خود یک معضل است و باید برطرف شود. نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: دانشگاه علمی و کاربردی توانسته است مباحث نظری و علمی و کاربردی را در جامعه با هم به خوبی تلفیق کند و این یعنی رصد کردن نیازهای جامعه و در نهایت تربیت نیروهای متخصص در جامعه است.
بحث ولایت فقیه در جامعه یک بحث کاربردی است
وی افزود: دشمنان اسلام در کمین هستند و می خواهند با مسائل مختلف جوانان ما را در غفلت و ناآگاهی قرار دهند ولی به لطف خداوند جوانان ما در دانشگاهها آگاه هستند و توطئه های دشمنان را نقش بر آب می کنند. وی با اشاره به نقش دانشگاهها گفت: یکی از وظایف اصلی دانشگاهها آشنا کردن جوانان با فلسفه ولایت فقیه در جامعه است. حسینی همدانی تاکید کرد: بحث ولایت برای جامعه ما یک بحث کاربردی است و متاسفانه سالیان سال است که به صورت ریشه ای به این مسئله پرداخته نشده است و وظیفه دانشگاهیان است که این مسئله را ریشه یابی کنند.
وی گفت: طبق نیابت عامه، ولی فقیه نیابت عام را در زمان غیبت بر عهده دارد و بر احاد مردم واجب است که از ولی فقیه اطاعت کنند. حسینی همدانی اظهار داشت: در دوران امامت امام باقر و امام صادق (ع) تحولات علمی زیادی در جامعه صورت گرفت و این تحولات باعث فراهم شدن تولیدات علم در جامعه شد. نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان با اشاره به امامت امام زمان در جامعه اظهار داشت: در زمان ظهور امام زمان در جامعه تمامی علوم شکوفا می شوند و ما باید برای ظهور ایشان جامعه و مردم را تربیت کنیم.
وجود روحانیت برای اتصال دانشگاه و حوزه ضروری است
در ادامه نشست رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی البرز با اشاره به ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با حوزه گفت: برای برقراری ارتباط دانشگاه با حوزه وجود روحانیت لازم و ضرروی است و اگر وجود روحانیت نادیده گرفته شود راه را به بیراهه خواهیم رفت. سید محمد باقر حسینی در ادامه تاکید کرد: در گذشته تولید علم از مجراههای غلط می گذشت و به دست مردم می رسید ولی در حال حاضر تولید علم با وجود مبانی متعالی اسلامی و وجود روحانیت از مجراههای درستی به دست مردم در جامعه می رسد. حسینی گفت: بشریت در تمامی حوزه ها در معرض آسیب جدی است، ما آلودگی های محیطی را با چشم می بینیم ولی آلودگی ذهن به راحتی قابل دیدن نیست و به واسطه فروپاشی تفکرهای منجر به مدرنیته یکی پس از دیگری می توانیم امیدوار باشیم که بشریت از این آسیب ها در امان بماند. رییس دانشگاه علمی و کاربردی البرز اظهار داشت: دانشگاهها در حال حاضر از 2 نقص عمده برخوردارند، در حال حاضر دانشگاههای ما گرفتار نهضت ترجمه هستند و برخی از تربیت یافتگان عَملگی مدرنیته را می کنند در صورتی که باید با روی آوردن به مبانی خودی این عیب را از میان برداریم و دیگری عدم ارتباط دانشگاه با صنعت و مزرعه و کشاورزی است.
افتخار چاپ مقالات در نشریات داخلی باید جایگزین انتشار مقالات در نشریات

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود