25 دی 1392
شماره خبر: 114020

نیروگاه منتظر قائم از آلاینده‌های هوای البرز است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نیروگاه منتظر قائم از آلاینده‌های هوای البرز است


مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: نیروگاه منتظر قائم یکی از کانون‌های آلوده کننده هوای استان است.
حسن پسندیده امروز(25دی)، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کانون‌های آلودگی هوا در استان البرز، آلودگی ناشی از فعالیت نیروگاه منتظر قائم است که این نیروگاه به علت قطع گاز آن در فصل زمستان و استفاده از سوخت مایع در این فصل، آلودگی شدید ایجاد می‌کند. وی افزود: بدون شک آلودگی‌های ناشی از این نیروگاه، در طولانی مدت باعث مخاطرات زیست محیطی جدید و تغییر شرایط کیفی هوا در منطقه می‌شود. پسندیده خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل شرکت گاز و استانداری برای تامین حداقل گاز مورد نیاز نیروگاه باید همکاری‌های لازم را داشته باشند تا شاهد تولید آلاینده‌های بیشتری از سوی این نیروگاه نباشیم. وی ادامه داد: به جز مشکل آلودگی هوای، استان البرز در حال حاضر با مشکل جدی کاهش ذخایر و منابع زیرزمینی آب نیز مواجه است. پسندیده تصریح کرد: متاسفانه به علت خشکسالی‌های پی در پی و برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی در شرایطی قرار گرفته‌ایم که میزان ذخایر سفره‌های زیرزمینی آب دشت کرج به مقدار زیادی کاهش یافته است.
وی افزود: افت آبخوان دشت کرج از جمله مخاطرات جدی زیست محیطی استان و زنگ خطر و هشداری جدی برای محیط زیست و زندگی مردم است و باید برای جلوگیری از آن چاره‌ای اندیشید.
این مسئول گفت: برای جلوگیری از ادامه این روند باید دستگاه‌های اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سازمان آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان گزارش وضعیت کمی و کیفی منابع آب استان را ارائه دهند تا بتوانیم به کمک هم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود