14 بهمن 1392
شماره خبر: 115486

وکلا با بهره گیری از قوانین بستر عدالت محوری را در جامعه فراهم کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

وکلا با بهره گیری از قوانین بستر عدالت محوری را در جامعه فراهم کنند


رئیس‌کانون وکلای استان البرز، غایت تدوین و اجرای قوانین در جامعه را برقراری عدالت دانست و عنوان کرد: وکلا نیز باید با بهره گیری از قوانین بستر عدالت محوری در جامعه را هموار کنند.
اکرم داوودی با بیان این مطلب در همایش اخلاق حرفه‌ای در وکالت که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، گفت: وکلا و کارآموزان وکالت سرمایه‌های علمی کشور هستند که می‌بایست از دانش و تجربه آنها در زمینه انجام پژوهش‌های حقوقی بهره گرفت. وی افزود: اگر از این سرمایه‌های علمی استفاده نشود کانون وکلا تبدیل به مرکزی معطل مانده در مسیر رشد و توسعه کشور خواهد شد. داوودی خاطرنشان کرد: در حال حاضرگردش آزاد اطلاعات در کانون وکلای استان البرز به خوبی در جریان است و وکلای استان از به روزترین قوانین و روش‌های جدید رسیدگی به پرونده‌های مختلف حقوقی مطلع هستند. وی ادامه داد: وکلا ابراز برنده‌ای را در دست دارند که اگر به درستی از آن استفاده کنند منجر به کاهش ناهنجاری ها، قانون گریزی و حتی کاهش وقوع جرم در جامعه می‌شود اما اگر ازابراز در دسترس خود که همان تسلط بر قوانین است به درستی استفاده نکنند بدون شک آثار نامطلوبی در جامعه مدنی به جای خواهند گذاشت. رئیس کانون وکلای استان البرز اضافه کرد: امیدواریم حمایت‌های دولت تدبیر و امید بتواند زمینه استقلال هرچه بیشتر جامعه وکلا را فراهم کند و شاهد تحقق کامل حقوق صنفی آنان در آینده‌ای نزدیک باشیم.
وی گفت: استقلال نهاد وکالت در هر کشوری ارتباط تنگاتنگی با حیثیت و اعتبار نظام دادرسی آن کشور دارد بنابراین به هر میزان استقلال

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود