24 اسفند 1392
شماره خبر: 118587

غربی ها حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

غربی ها حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارند


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با محکوم کردن سخنان مداخله آمیز دبیر کل سازمان ملل متحد در امور داخلی ایران، گفت: دبیرکل این سازمان و دولت های غربی حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج ، افزود: دبیر کل سازمان ملل متحد باید به جای مداخله در امور داخلی ایران، به جنایات آمریکا در مورد زندانیان گوانتانامو و دیگر جنایات غرب بپردازد. وی با اشاره به اعمال سخت ترین شکنجه ها در زندان های آمریکا و عدم رعایت حقوق زندانیان از سوی غرب ، گفت : بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد چشمان خود را در برابر این جنایات ضد بشری بسته است و تنها با نگاه سیاسی در امور ایران دخالت می کند. خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره سفر کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان نیز گفت: اقدام خلاف عرف دیپلماتیک این مقام اروپایی در دیدار با برخی محکومان سیاسی غیر قابل چشم پوشی است. حسینی همدانی، یادآورشد: آنطور که شواهد نشان می دهد برخی مقامات غربی برای آمدن به ایران پیش شرط تعیین کرده اند که این اقدام خطری برای حاکمیت نظام اسلامی است. وی، تاکید کرد: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اگر به دنبال واقعیت و دفاع از حقوق بشر بود می بایست با خانواده های شهدای هسته ای و جانبازان شیمیایی دفاع مقدس دیدار می کرد چرا که این مسایل هم بخشی از حقوق بشر است. خطیب امروز نماز جمعه کرج افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی از دست دادیم و هنوز اجساد مطهر بسیاری از آنها کشف نشده است ، چرا حقوق بشر غربی ها در این زمینه سکوت کرده است؟ امام جمعه کرج گفت: کسانی که انسان را جلو شیر درنده می اندازند تا آن را بخورد نباید دم از حقوق بشر بزنند. وی سفر کاترین اشتون به ایران را سریال ادامه دار برای دخالت در امور کشورمان دانست و افزود: ملت مسلمان ایران این شیوه برخورد غربی ها را نمی پذیرد. نماینده ولی فقیه در استان البرز، اظهار کرد: اگر خانم اشتون قصد دیدار با فعالان سیاسی زن را داشت می توانست با بانوان فعال بسیجی هم دیدار کند اما آنها به دنبال مسایل دیگری هستند. وی از مسوولان وزارت امور خارجه خواست بر سفرهای دیپلماتیک نظارت بیشتری کنند و از امور مداخله جویانه برخی مقامات خارجی جلوگیری نمایند. امام جمعه کرج ، ادامه داد: در مورد مسایل سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی باید واقع بین بود و ما در این زمینه به دنبال مچ گیری نیستیم اما برخی مواقع مسایلی پیش می آید که برای کشورمان خسارت بار و زیان آور است. وی ادامه داد: مهم ترین هدف پیروزی انقلاب اسلامی ، استقلال ایران اسلامی بوده و نباید چوب حراج بر استقلال کشورمان بزنیم.
اقتصاد کشور باید مستقل از نفت شود
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به 29 اسفند ماه روز ملی شدن صنعت نفت، گفت: اگرچه ملی شدن صنعت نفت حرکتی موثر برای کشورمان بود اما نباید اقتصاد کشور به نفت وابسته شود. حسینی همدانی افزود: درآمدهای نفتی باید صرف توسعه پایدار کشور شود و اقتصاد ایران مستقل از نفت حرکت رو به جلو داشته باشد. وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسوولان و تبیین برنامه های اقتصاد مقاومتی،اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت و آگاهی نسبت به مسایل مختلف کشور، در سالهای اخیر مباحث اقتصادی را در کنار دیگر مسایل مورد توجه ویژه قرار داده اند. امام جمعه کرج گفت : این امر بیانگر بصیرت و دقت مقام معظم رهبری نسبت به مسایل اقتصادی کشور است که همه باید دست به دست هم بدهیم و برای شکوفایی اقتصادی کشور گام برداریم. وی با بیان اینکه در بخش اقتصادی به مدیریت و برنامه ریزی صحیح و اصولی نیاز داریم تا ضمن رفع ضعف ها ، مشکلات اقتصادی را پشت سربگذاریم ، تاکید کرد: نباید مفاد برنامه اقتصاد مقاومتی در حد حرف و تنها روی کاغذها باقی بماند و باید همه برای تحقق آن تلاش کنیم.
توجه به اتحاد جهان اسلام در آیین های عزاداری فاطمی
خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س )،گفت: با توجه به شرایط حساس جهان اسلام ، باید در آیین های عزاداری این ایام به اتحاد و همدلی مسلمانان توجه بیشتری شود. وی ادامه داد: نباید در این آیین ها سخنانی بر زبان آید که موجب سوء استفاده برخی دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی بین مسلمانان شود. حجت الاسلام حسینی همدانی به شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س ) اشاره کرد و گفت : آن حضرت یک انسان والا و برجسته بود که سخن گفتن در وصف هریک از القاب حضرت زهرا (س ) به زمان زیادی وقت نیاز دارد. امام جمعه کرج افزود: اینکه پیامبراسلام (ص ) با عبارت ام ابیها از حضرت زهرا (س ) یاد فرموده اند، این عبارت دارای معانی عمیق دینی و معنوی است که با زبان ساده قابل وصف نیست. وی از مسوولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز و شهرداری های استان خواست با توجه به تقارن نوروز 93 با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س )، با برافراشتن پرچم های عزاداری نسبت به شان و منزلت این بانوی بزرگوار اسلام توجه ویژه شود.
تاکید بر احسان به والدین
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ، خطبه نخست نماز جمعه کرج را به

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود