17 فروردین 1393
شماره خبر: 119144

تبیین مواضع کشور با شعار « اقتصاد و فرهنگ» توسط امام جمعه کرج در روزهای کاری سال جدید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تبیین مواضع کشور با شعار « اقتصاد و فرهنگ» توسط امام جمعه کرج در روزهای کاری سال جدید


نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج در نخستین روزهای کاری سال جدید مواضع کشور را با اتکا به شعار سال در دو محور « اقتصاد و فرهنگ» تبیین و تشریح کرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني همداني در نخستين گردهمايي رسمي مديران استان در سال جديد كه تحت عنوان « گردهمايي ائمه جمعه با مديران استان» در سالن ميلاد تشكيل شد از ابعاد مختلف به تبيين راهبردهاي مقام معظم رهبري در سال جديد پرداخت و نقشه راه ترسيم شده مديران را بارديگر مرور كرد. وي در بدو امر علت عدم حضور نمايندگان مجلس را در اين گردهمايي را مورد اشاره قرار داد و گفت: اين عدم حضور موجب شائبه نشود از آنجا كه ديد و بازديد ها بين مسئولان ممكن است ادامه داشته باشد و اين امر نيز با روحيه جهادي نمي سازد اين گردهمايي در نخستين روزهاي كاري شكل گرفت و به جهت تعدد برنامه ها به اين روز كه اتفاقاً زمان حضور نمايندگان در مجلس است تقارن یافت. وي افزود: اين گردهمايي آخرين ديد و بازديدهاي نوروزي درسال جديد است و از اين به بعد مسئولان با همت جهادي بايد كار و فعاليت رسمي را دراستان آغاز كنند. نماينده ولي فقيه در شهرستان كرج در مقدمه ضمن اشاره به شعار سال جديد كه تحت عنوان « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي»نامگذاري شده است، بيستم فروردين ماه سالروز« قطع رابطه ايران ما با آمريكا وفناوري هسته اي» را نشانه پيشرفت كشور دانست و تصريح كرد: تحريم هاي اخير عليه كشورمان نيز از آثار قطع اين رابطه است اتقافي كه خوداتكايي و استقلال داخلي را رقم زد و بايد آن را حفظ کرد. وي در ادامه به دشمني های مداوم غرب عليه ايران در طول سي و پنج سال اخير اشاره كرد و خاطر نشان شد: نظام سطه در طول اين مدت انواع دشمني ها را بر ما روا داشته اما موفق نشده است و رهبري معظم انقلاب نیز با توجه به همين موضوع نامگذاري امسال را داشته اند هر چند در سالهای مختلف این موضوع را بیان کرده اند. حجت الاسلام و المسلمين حسيني همداني در ادامه نگاه وسیع و بسیط مقام معظم رهبری را در چشم اندازی کلان در شعار سال تبیین کرد و گفت: مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به مبانی ارزشی و با نگاهی راهبردی افق های پیش روی کشور را ترسیم کرده اند.
استحاله و یأس دو ترفند دشمن علیه کشور
امام جمعه كرج در ادامه دو روش هجمه های دشمن علیه ملت و مردم را مورد واکاوی قرار داد و اظهار داشت: « استحاله» و « ایجاد یأس در تداوم انقلاب از سوی مردم» رویکردی است که امروز دشمن آن را دنبال می کند. وی افزود: دشمن با استحاله اعتقادات مردم را نشانه گرفته تا مردم در عقايد انقلابي و مسائل اسلامي ضعیف و بی تفاوت شوند. حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: اگر در بحث فرهنگي شاهد تلزلزل باشیم آثار آن نظام سیاسی را نیز شعاع خود قرار خواهد داد چرا که هدف دشمن زمين گير ساختن مردم از تداوم مسير انقلاب با ابزار اقتصاد است. وی افزود: بنابراین مسئله فرهنگ از امور مهم و استراتژیک ما به شمار رفته و لذا تعبير رهبري نیز از فرهنگ به عنوان هوا نشان از اهميت اين موضوع است.
عملکرد ضعیف و اقدامات موازی در فرهنگ روزنه ورود دشمن
امام جمعه کرج در ادامه مسیر فرا روی مدیران نیز در مدیریت فرهنگی ترسیم ساخت و گفت: همه چيز مربوط به قدرت است عملکرد ضعيف ما و كارهاي موازي، سايشي، بدون مبناي ديني و بکارگیری افرادی که کارشناس و اهل فن نیستند موجب باز شدن عرصه برای دشمنان می شود.
ضرورت بصیرت افزایی نسبت به امور فرهنگی
وی تصریح کرد: عملکرد منفعلانه و ایجابی ما موجب دامن زدن به این امر خواهد شد بنابراین لازم است که با بصیرت امور فرهنگی را رصد و اهداف آتی دشمن را پیش بینی کنیم.
مدیران در خط مقدم پیش بینی استراتژی های دشمن باشند
امام جمعه گفت: در دوران دفاع مقدس نیز به همین شکل بوده است ؛ در جنگ فرماندهان بايد حركت را پیش بيني و بر اساس آن نحوه دفاع را استراتژی چینی می کردند امروز هم همین گونه است؛ مدیران توانمند باید بتوانند ترفندهای دشمن را در تمامی ابعاد پیش بینی کنند و برای آن برنامه ریزی کنند. نماینده ولی فقیه در ادامه با بیان اینکه امروز بايد فعال در مقابل دشمن ايستاد؛ افزود: دشمن علاوه بر تبليغات بر مردم فشار وارد می کند تا ملت از انقلاب دلسرد شود.
برای پیشرفت باید قوی شد و قوی باقی ماند
وی در ادامه سخنان خود را به بیانات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس بسط داد و اینگونه تکمیل بیان کرد: بايد قوي شد و قوي ماند اين راه قوت مهم است تا قوي نشويم پیشرفت نمی کنیم و نگاه ما دائم باید به رو به جلو و کلان باشد.
شاخص های ارتقاء « صنعت و فرهنگ» در استان بومی شود
امام جمعه کرج گفت: در دو بعد كلان و استاني،باید شاخص های صنعت و فرهنگ به صورت بومي شده ارتقا یابد.
البرز چهره ای تمام نما از وضعیت کلی سراسر کشور است
وی با بیان اینکه تنوع اقوام همواره براي اين استان فرصت بوده است؛گفت: تجلی تلاش های کشور در تمامی ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و.. را باید در استان البرز دید چرا که این استان جلوه ای از تنوع اقوام سراسر کشور است. نماینده ولی فقیه بیان کرد: با این رویکرد باید به البرز نگریست و برای آن طرح و برنامه ریخت. امام جمعه کرج در ادامه پیروی از ولایت فقیه و آموزه های دینی را به مدیران توصیه کرد و یاد آور شد: انقلاب به خون 260 هزار شهيد آغشته است و تارو پود آن برگرفته از احكام خداوند است بنابراین در ساختار سياسي،اقتصادي، فرهنگي و.. بايد این احكام اسلامي رخنه داشته باشد و از آن در هر طرح و برنامه ای بکار گرفته شود. وی افزود: ولايت مطلق فقيه، اصلي است كه باعث عزت ما و نظام ما با ساير نظام ها است، انسان فقيهي كه مسئوليت راهبردي واجرايي نظام را عهده دارد و اقتدار نظام ما هم به آن متكي است و اگر بخواهيم فوي بمانيم تفكر بسيجي و تقويت آن در مديريت هاي راهبردي باید دنبال شود. امام جمعه کرج گفت: اين تفكر يك دكترين براي ما است و لازمه قوي شدن برخورداري از شبكه مديراني است كه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود