20 فروردین 1393
شماره خبر: 119375

برنامه ریزی مناسب برای برگزاری آیین اعتکاف ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برنامه ریزی مناسب برای برگزاری آیین اعتکاف ضروری است


نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای سنت حسنه اعتکاف است و باید با تبلیغات و برنامه ریزی های جامع و گسترده در برگزاری هرچه بهتر این آیین تلاش کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ˈسید محمد مهدی حسینی همدانی ˈ در جمع اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز افزود: اعتکاف فرصتی مغتنم برای خودسازی و کنترل نفس است و روحانیان مساجد در زمینه تبیین اهداف آن، رسالتی سنگین دارند. وی ادامه داد: اعتکاف مراسمی است که با هدف کلی نظام آفرینش مطابقت دارد و مجموعه ای از بهترین عبادات از جمله روزه، نماز، حضور در مسجد، دعا و تلاوت قرآن را در خود جای داده است. حسینی همدانی با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب برای سست کردن باورها و اعتقادات دینی آحاد مختلف مردم بویژه نسل جوان، تاکید کرد: باید با برقراری ارتباط صمیمانه با نسل جوان، آگاه کردن و هدایت صحیح آنان، این قشر را از تهدیدهای دشمنان مصون داشت. وی خاطرنشان کرد: یکی از راههای خودسازی و تقویت باورهای دینی اعتکاف است که زمینه برگزاری هرچه بیشتر ایین های مربوط به این سنت حسنه را باید بیش از پیش در جامعه فراهم کرد .
*** شبیخون فرهنگی ارزشها را نشانه گرفته است
نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی به جنگ فرهنگی روی آورده اند، گفت: هر بار که مساجد از جوان ها پر می شود دشمنان درمی یابند که با اهداف خود فاصله دارند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه شبیخون فرهنگی ارزشها را نشانه گرفته باید هرچه بیشتر در جهت تقویت باورهای دینی و اعتقادات تلاش کنیم . امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی روی آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره برداری از فیض معنوی آن، جهاد مقدس نیز هست؛ زیرا این مراسم عبادی - معنوی، نقش بسیار مهمی در رویارویی با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می‏کند، به طوری که حضور جوانان در این مراسم بسیاری از توطئه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد. وی تاکید کرد: باید نقایص و مشکلات آیین های ویژه اعتکاف را با برنامه ریزی منسجم و علمی رفع کرد تا زمینه ترغیب بیش از پیش

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود