20 فروردین 1393
شماره خبر: 119390

پرسش های متداول در مورد یارانه ها

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پرسش های متداول در مورد یارانه ها


س: از چه اشخاصی ثبت نام می شود؟
ج: در این مرحله صرفا از سرپرست خانوارهایی ثبت نام به عمل می آید که در اسفند ماه سال 1392 یارانه دریافت نموده و یا تا تاریخ 22 اسفند 1392 از طریق پلیس +10 ثبت نام نموده اند.
س: اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشیم چگونه ثبت نام کنیم ؟
ج: می توان با در دست داشتن کارت ملی خود و افراد تحت تکلف به ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، دفاتر خدمات روستایی ICT و دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدماتی پلیس +10 و دفاتر خدماتی روستایی پست بانک مراجعه نمود.
س: آیا می توان اطلاعات ثبت شده را اصلاح کرد؟
ج: با توجه به اینکه تنها یکبار می توان ثبت نام نمود، پیشنهاد می شود پیش از ورود به سامانه، ابتدا اطلاعات شماره ملی افراد تحت تکفل خود که برای آنان یارانه دریافت کرده اید را یادداشت نموده و سپس اقدام به ثبت نام نمایید. لازم به ذکر است که بعد از ثبت نهایی و خروج از سامانه، امکان اصلاح وجود ندارد.
س: در مورد ثبت تغییرات تعداد خانوار( تولد، ازدواج، طلاق و فوت) چه باید کرد؟
ج: در صورتی که تغییرات تعداد خانوار از طریق پلیس +10 تا تاریخ 22 اسفند ماه 1392 اعلام شده باشد و یا بطور خودکار از طریق اداره ثبت احوال اعلام گردیده باشد، سرپرست جدید با مراجعه به بانک و ثبت حساب یارانه ای در سامانه سازمان می تواند ثبت نام نماید درغیر اینصورت توصیه می شود تغییرات تعداد خانوار و یا ثبت نام خانوارهای جدید به زمان دیگری که پس از پایان مهلت ثبت نام انجام خواهد شد موکول گردد.
س: آیا در وارد کردن شماره ملی و شماره حساب علاوه بر درج عدد افزودن سایر نشانه های غیر عددی مانند . یا – مجاز است؟
ج: خیر – بایستی در وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار و شماره حساب یارانه ای صرفاً اعداد مندرج در کارت ملی و شماره حساب یارانه ای درج گردد.
س: اگر شماره حساب یارانه ای خود را نداشته باشیم چه کنیم؟
ج: در صورتی که شماره حساب یارانه ای خود را در دسترس ندارید می توانید با مراجعه به بانک خود آن را اخذ و یا از طریق دریافت مانده حساب از خود پرداز بانک مربوطه، آنرا دریافت کرد.
س: اگر شماره حسابی در سامانه پذیرفته نشود چه باید کرد؟
ج: در صورتی که شماره حسابی اعلام نکرده اید و یا شماره حساب شما در سامانه پذیرفته نشود با مراجعه به بانک،شماره حساب خود را در

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود