26 خرداد 1393
شماره خبر: 124022

اولین دوره تحصیلی مدارس جامع محیط زیست تابستان امسال راه‌اندازی می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اولین دوره تحصیلی مدارس جامع محیط زیست تابستان امسال راه‌اندازی می‌شود


مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به طرح این سازمان مبنی بر ایجاد مدارس سبز از راه اندازی نخستین دوره تحصیلی مدارس جامع محیط زیست در تابستان سال جاری خبر داد.
محمد درویش با اشاره به طرح سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر ایجاد مدارس سبز گفت: با توجه به به اهمیت آموزش مفاهیم زیست محیطی از سنین کودکی، یکی از اولویتهای سازمان حفاظت محیط زیست ارائه این آموزشها در بستری جذاب و از مدارس است؛ از همین رو راه اندازی مدارس جامع محیط زیست در دستور کار قرار گرفت و نخستین مدرسه جامع محیط زیست تابستان امسال راه اندازی می شود. وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت سازمانهای مردم نهاد به اجرا درمی آید، افزود: تابستان امسال نخستین دوره تحصیلی این طرح برای آموزش مفاهیم زیست محیطی به دانش آموزان توسط 56 هزار معلم به عنوان معلمان و تسهیل گران محیط زیست آغاز می شود. درویش این حرکت را اقدامی ریشه ای دانست و با تاکید بر اینکه این کار در درازمدت طبیعت ایران را برای آینده ای قابل پیش بینی آماده می کند، یادآور شد: نتیجه اقدامات فرهنگی به سرعت به دست نمی آید اما در ارتقای باور عمومی برای مسئولیت پذیری نسبت به حفاظت از محیط زیست بسیار موثر است.
استانداری ها از تشکیل اتحادیه ملی انجمن های زیست محیطی حمایت کنند
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از استانداریها خواست با حمایت از تشکل های محیط زیست برای برگزاری نشست های مشورتی زمینه ایجاد اتحادیه ملی انجمن های محیط زیست را فراهم کنند. وی تاکید کرد: تشکیل این اتحادیه پشتوانه ای برای صیانت و دفاع از حقوق محیط زیست کشور در بزنگاه های حساس خواهد بود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود