5 تیر 1393
شماره خبر: 124745

آبفای البرز چاره جویی کرد،مردم روند مصرف بهینه آب را ادامه دهند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آبفای البرز چاره جویی کرد،مردم روند مصرف بهینه آب را ادامه دهند


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه برای پیشگیری از قطعی و افت فشارآب، چاره جویی کرده ایم، ازمردم خواست همچنان به صرفه جویی در مصرف آب ادامه دهند.
ˈغلامرضا رضایی فرˈ افزود: هرچند درروزهای اخیر کرج و برخی مناطق البرز دچار قطعی و افت فشار آب شدند، اما با بهره گیری از منابع جدید آب ، مشکل را به حداقل رسانده ایم.
وی با قدردانی ازهمراهی و مشارکت مردم استان البرز و کلانشهر کرج درمصرف بهینه آب ، گفت: اگر هر خانوار 10درصد از میزان مصرف روزانه خود را بکاهد، دیگر برای توزیع متعادل آب در شبکه های آبرسانی استان در فصل گرما چندان مشکل نخواهیم داشت. رضایی فرادامه داد: براین اساس با توجه به مشارکت مردم و برنامه های اجراشده ، تصمیمی برای نوبت بندی آب در زمان حاضرنداریم. اکنون شرکت آبفای استان البرز دارای 366 هزارانشعاب آب است که بیشترین آنها مربوط به کلانشهر کرج می باشد. 15 درصد آب آَشامیدنی مردم استان البرز از دو سد امیرکبیر و طالقان و 85 درصد از سفره های زیرزمینی تامین می شود. به گفته ˈعلیرضا لرستانیˈ مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان البرز،به علت کاهش بارندگی درسال آبی گذشته ، حجم سدها و سفره های زیر زمینی استان به شدت کاهش یافته است. وی گفت: سطح سفره های زیر زمینی استان البرز نیز افت زیادی پیدا کرده بطوریکه تعدادی از این منابع آبی خشک و از مدار خارج شده و تعداد دیگری کم آب شده اند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود