14 تیر 1393
شماره خبر: 125240

معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری البرز


رئیس پارک علم و فناوری و رییس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در البرز از معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری البرز خبر داد.
عطاء ا... ربانی با اعلام مطلب فوق گفت: شرکت های مستقر و پذیرش شونده در پارک علم و فناری از پرداخت مالیات و عوارض واردات و صادرات گمرکی معاف هستند. وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و فن آور می توانند با ارسال درخواست، مدارک و تولیدات خود درخواست استقرار در پارک علم و فناوری البرز را ارائه دهند و در صورت داشتن شرایط و بررسی شاخص های آنها توسط کمیته های تخصصی در این پارک پذیرش و سپس مستقر می شوند. ربانی، یکی از مهمترین مزیت های پذیرش در پارک علم و فناوری را معافیت شرکت ها از پرداخت عوارض واردات و صادرات و مالیات عنوان کرد و افزود: شرکت های دانش بنیان به دلیل اهمیت ویژه ای که می توانند در عرصه تولید دانش و فن آوری داشته باشند از سوی دولت به شدت مورد حمایت قرار گرفته اند که این حمایت ها در حوزه های مالیاتی و عوارض گمرکی نمود بسیار چشمگیری دارد.
تاکید رهبری مبنی بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان
رئیس پارک علم و فناوری و رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در البرز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان و فن آور در تمامی زمینه ها ادامه داد: علاوه بر این حمایت ها دولت اعتباراتی با کارمزد 4 درصد را برای تجاری شدن محصولات این شرکت ها در نظر گرفته است که این شرکت ها می توانند به سادگی از این تسهیلات تنها به شرط دارا بودن شرایطی دانش بنیانی و فن آور بودن بهره مند شوند. وی در ادامه از استقبال چشمگیر بسیاری از تولید کنندگان دانش و فن طی سه ماه گذشته خبر داد و افزود: بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی که دارای توان و قابلیت دانش و فن هستند در خواست عضویت و پذیرش در پارک علم و فن آوری را داده اند که این نشان از توانایی ها و قابلیت های این پارک از یک سو و تاثیر آن بر توسعه تولید دانش و فن آوری دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود