15 تیر 1393
شماره خبر: 125373

بیش از ۱۲ هزار نفر در البرز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بیش از ۱۲ هزار نفر در البرز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند


مدیرکل تعاون, کار ورفاه اجتماعی البرز با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در البرز مقرری بیکاری دریافت می کنند، گفت: بین ۴ تا ۵ هزار نفر از این آمار را افراد غیر بومی تشکیل می‌دهند.
علی ایمانی اظهار کرد: آمار بیمه شدگان اجباری بر اساس اعلام اداره کل تامین اجتماعی استان البرز 260 هزار نفر است. وی افزود: این در صورتی است که آمار بیمه شدگان اختیاری بیش از این ها است و مجموع بیمه شدگان استان با خانوارها به حدود یک میلیون و50هزار نفر می رسد. مدیرکل تعاون,کار ورفاه اجتماعی البرز با بیان اینکه آمار بیمه بیکاری استان به لحاظ مهاجر پذیری و رشد نرخ جمعیت 3.4 درصدی 12هزار 500 نفر است، تصریح کرد: این آمار نشان دهنده رقم متوسط به بالا بیمه بیکاری در استان البرز است.
ایمانی خاطرنشان کرد: استان البرز به لحاظ مهاجرپذیری وخوش نشینی, بیمه بیکاری 4 تا 5هزار نفر از افرادی راپرداخت می کند که بومی استان نیستند و به البرز مهاجرت کرده اند.
وی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری البرز در سال گذشته 10.7 درصد است. مدیرکل تعاون،کارو رفاه اجتماعی تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده توسط بازرسان این اداره, 29 تا 30 هزار واحد فعال کارگاهی در البرز وجود دارند که مشمول قانون کار هستند. ایمانی به اهم برنامه های اداره تعاون البرز اشاره کرد و گفت: این اداره در نظر دارد 2 جشنواره بزرگ تجلیل از کارآفرینان برتر و تعاون را در دهه اول شهریورماه برگزار کند. وی اظهار امیدواری کرد: استخر بزرگ کارگران همزمان بابرگزاری این 2 جشنواره به بهره برداری برسد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود