22 تیر 1393
شماره خبر: 125715

انصراف 500 نفر از یارانه به نفع مددجویان بهزیستی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

انصراف 500 نفر از یارانه به نفع مددجویان بهزیستی البرز


مدیرکل بهزیستی استان البرز از انصراف 500 نفر در این استان از دریافت یارانه خود به نفع مددجویان بهزیستی خبر داد و این مسئله را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.
افروز بهرامی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با بیان این مطلب اظهار داشت: فرهنگسازی در زمینه انصراف از دریافت یارانه به نفع مددجویان از جمله فعالیتهای این اداره کل بوده و نتایج قابل توجهی در این خصوص به دست آمده است. مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: بسیاری از مردم حاضر به انصراف از دریافت یارانه خود نشدند درحالیکه برخی از آنها تمکن مالی کافی نیز داشته‌اند. وی گفت: استدلال تعدادی از این افراد این بوده که می‌خواهیم از یارانه به عنوان حقی که برای ما در نظر گرفته شده، بهره مند شویم و پس از دریافت آن، خودمان آن را به افراد نیازمند ببخشیم. بهرامی افزود: ممکن است کمکهای این افراد به جای مناسب نرود و نیت خیرخواهانه آنها برآورده نشود، به همین دلیل تلاش کردیم تا فرهنگسازی برای انصراف از دریافت یارانه به نفع افراد تحت پوشش بهزیستی صورت گیرد و تلاشهای لازم در این خصوص انجام شده و می‌شود.
شناسنامه برای بسیاری از مددجویان درست شده است
مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: در این راستا برای بسیاری از مددجویان تحت پوشش این اداره کل، شناسنامه مربوطه درست شده تا بتوانیم به کمک این شناسنامه، افراد بیشتری را ترغیب به انصراف از دریافت یارانه به نفع مددجویان بهزیستی کنیم. وی گفت: به دنبال این امر، طی فقط دو شب 500 نفر از دریافت یارانه خود به نفع افراد تحت پوشش بهزیستی انصراف دادند که این رقم بسیار قابل توجه است. بهرامی افزود: اطلاع رسانی برای تحقق هدف یادشده فقط در باشگاه انقلاب و طی دو شب انجام شده درحالیکه اگر در مکانهای بیشتر و به مدت طولانی‌تر اطلاع رسانی شود، نتایج مطلوب و قابل توجهی حاصل خواهد شد و افراد بیشتری ممکن است انصراف دهند. مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: در واقع، افراد با انصراف از دریافت یارانه خود، به نوعی حامی مددجویان بهزیستی استان البرز می‌شوند و از این طریق به گسترش خدمات این اداره کل کمک می‌کنند.
کارتهای "همیار بهزیستی" برای دانش آموزان استان چاپ می‌شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کارتهای همیار بهزیستی در استان البرز افزود: با همکاری آموزش و پرورش استان، کارتهای "همیار بهزیستی" (ماندگار) برای دانش آموزان استان چاپ می‌شود و آنها از طریق دریافت این کارت می‌توانند به گسترش خدمات بهزیستی کمک کنند. مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: دانش آموزان برای دریافت این کارت باید سالیانه مبلغ ناچیزی پرداخت کنند و با داشتن کارت یادشده می‌توانند از برخی رستورانها و مراکز تفریحی تا 50 درصد تخفیف بگیرند. بهرامی گفت: از محل این کمکها مددجویان را تحت پوشش قرار می‌دهیم و می‌توانیم خدمات بیشتری به آنها ارائه دهیم که این امر از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. وی افزود: به این ترتیب، طرح یادشده یک امر دوطرفه است و همانگونه که گفته شد، دانش آموزان با پرداخت مبلغ ناچیزی به صورت سالیانه، کارت یادشده را دریافت می‌کنند و از خدمات آن بهره مند می‌شوند.
فرهنگسازی باید از دانش‌آموزان آغاز شود
مدیرکل بهزیستی استان البرز در خصوص لزوم و اهمیت فرهنگسازی از سنین پایین ادامه داد: افزایش کمکها و حمایتهای مردمی در راستای توسعه فعالیتها و خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی، نیازمند انجام فرهنگسازی از سنین پایین است و فرهنگسازی باید از دانش‌آموزان آغاز شود. بهرامی گفت: یکی از برنامه‌های بهزیستی استان البرز، بردن دانش‌آموزان به شیرخوارگاه‌ها و پروشگاه‌ها است تا آنها از نزدیک با این مراکز آشنا شوند و تحقق این برنامه به گسترش فرهنگسازی کمک شایانی می‌کند. وی افزود: برای جلب حمایتها و مشارکتهای اقشار مختلف و اقشار و تجار نیز برنامه‌هایی داریم و امیدواریم تحقق این برنامه‌ها به تحقق اهداف اداره کل بهزیستی استان البرز کمک شایانی کند. مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه سخنان خود از حمایت این اداره کل از فعالیتهای کارآفرینی و خوداشتغالی خبر داد و گفت: تامین وام برای این فعالیتها از جمله حمایتهای ما از آنها است و این امر با جدیت دنبال می‌شود.
فعالیتهای کارآفرینی که برای تعداد بیشتری اشتغال ایجاد کنند، وام بیشتری دریافت می‌کنند
بهرامی ادامه داد: در این زمینه به آن دسته که از فعالیتهای کارآفرینی که برای تعداد بیشتری از افراد اشتغال ایجاد کنند، وام بیشتری تعلق خواهد گرفت به عنوان مثال، آن دسته از کارگاه‌های خیاطی که بتوانند تعداد قابل توجهی از مددجویان ما را مشغول به کار کنند، به ازای هر نفر، پنج تا 10 میلیون تومان وام دریافت می‌کنند. وی افزود: تلاش می‌کنیم که در چنین مواردی، حتی سهم بیمه کارفرما را هم ما بدهیم که این امر را در راستای گسترش حمایتها برای افزایش اشتغال مددجویان پیگیری می‌کنیم. مدیرکل بهزیستی استان البرز در خصوص لزوم گسترش حمایتهای مردمی از شیرخوارگاه‌ها نیز گفت: به عنوان مثال، شیرخوارگاه امام علی(ع) که از شیرخوارگاه آمنه کوچکتر نیست، نیازمند افزایش حمایتهای مردمی است.
میزان کمکهای مردمی به شیرخوارگاه امام علی (ع) کافی نیست
بهرامی ادامه داد: در بسیاری از موارد، میزان کمکهای مردمی به این شیرخوارگاه کافی نیست و نمی‌تواند جوابگوی بسیاری از هزینه‌ها باشد که این امر، ضرورت توسعه و گسترش حمایتهای مردمی را افزایش می‌دهد. وی افزود: تامین هزینه ‌های مربوطه از جمله خرید شیر خشک و پوشک از مشکلات این شیرخوارگاه است ضمن اینکه میزان کمکهای مردمی به شیرخوارگاه آمنه بسیار قابل توجه است و این امر را باید الگو قرار دهیم و شیرخوارگاه امام علی(ع) کرج نیز باید بتواند از کمکهای مالی کافی بهره‌ مند شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود