24 تیر 1393
شماره خبر: 125956

موردی از بیماری لمپی اسکین در استان مشاهده نشده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

موردی از بیماری لمپی اسکین در استان مشاهده نشده است


مسئول اداره بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری دامی اداره کل دامپزشکی استان با بیان اینکه تا کنون موردی از بیماری لمپی اسکین در دام های استان البرز مشاهده نشده است، گفت: 58 هزار راس دام هم تحت واکسیناسیون قرار گرفتند.
دکتر مسعود عصار با بیا این مطلب در «کارگروه سلامت و امنیت غذا » اظهار داشت: بیماری لمپی اسکین در اثر نقل و انتقالات بدون مجوز دام و حشراتی مانند پشه و مگس از استان های غربی طی یک ماه گذشته از کشور عراق وارد استان های مرزی شده است که خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از این بیماری در بین دام های استان البرز مشاهده نشده است. وی در ادامه تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود این بیماری در استان اقداماتی نیز انجام شده است؛ از جمله اینکه به دامداران اطلاع داده شده شرایط ورود و خروج دام ها را مورد کنترل قرار دهند. عصار گفت: یکی از راهکارهای پیشگیری مراقبت فعال از طریق سمپاشی است که این اقدام در سطح دام های استان صورت گرفته است.
بررسی وضعیت سلامت 65 هزار رأس دام در البرز
وی ادامه داد: علاوه بر بازدیدها بازدیدهای مستمر، بیش 56 هزار راس دام مورد معاینه قرار گرفته است، ضمن اینکه دامداران واحدهای دامپروری در روستاها نیز با آموزش های لازم آگاه سازی شده اند. عصار افزود: سمپاشی جایگاه 20 هزار راس دام در 300 هزار متر مربع از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.
اجرای عملیات واکسیناسیون دامی در استان
وی در ادامه تصریح کرد: برای مقابله با بیماری واکسیناسیون دامی در سطح استان در مناطق پر خطر انجام دادیم. همچنین 58 هزار راس دام نیز تحت واکسیناسیون قرار گرفته اند و خوشبختانه در حال حاضر گزارشی از بیماری در استان وجود ندارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود