30 تیر 1393
شماره خبر: 126217

اختصاص زمین ۱۰ هزار متری برای ساختمان پزشکی قانونی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اختصاص زمین ۱۰ هزار متری برای ساختمان پزشکی قانونی البرز


مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و مساعدت‌های استانداری، فرمانداری و همچنین نمایندگان مردم در مجلس, زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر به پزشکی قانونی به منظور احداث ساختمان جدید اختصاص داده شده است.
حمید داوودآبادی اظهار کرد: 586 مورد آمار فوتی های 3 ماهه نخست امسال با تفکیک جنسیت 137 متوفی زن و 449 متوفی مرد به پزشکی قانونی استان البرز ارجاع داده شدند.
وی افزود: 66 مورد از آمار کلی اعلام شده در اثرحوادث رانندگی جان باختند که از این تعداد 15 مورد خانم و51 مورد دیگر ازافراد فوت شده در حوادث رانندگی را آقایان تشکیل می دهند. مدیرکل پزشکی قانونی البرز تصریح کرد: 11 مورد از فوتی های ارجاع داده شده به پزشکی قانونی در اثر نزاع جان خود را ازدست دادند. وی به آمارمعاینات نزاع اشاره کرد و افزود: تعداد 6351 نفر مدعی در نزاع مورد معاینه پزشکی قانونی البرز قرار گرفتند. وی در بخش دیگر سخنان خود به بیان مشکلات پزشکی قانونی البرز پرداخت و افزود: استان تازه تاسیس و نوپای البرز به دلیل نداشتن زیر ساخت های لازم با مشکلات فراوانی در امر خدمت رسانی بهتربه مردم روبه رو است. داوودآبادی تصریح کرد: اداره پزشکی قانونی کرج که واحدی از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بود همزمان با تاسیس استان البرز فعالیت خودرا به طو مجزا در غالب اداره کل پزشکی قانونی البرز ادامه داد از این رو این اداره کل دارای مشکلات عدیده ای در بحـث بودجه و نیروی انسانی است. مدیرکل پزشکی قانونی البرز نداشتن ساختمان مناسب برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم را از دیگر مشکلات این اداره کل برشمرد و افزود: نبود ساختمان وفضای مناسب، امر تکریم وخدمت رسانی به ارباب رجوعان را با مشکل روبرو می‌کند. وی گفت: امید است به منظور رفع این مشکل پروژه ای درخور مردم استان طراحی شود که تمامی بخش ها نظیر آزمایشگاه، اتاق تشریح ومعاینات در یک ساختمان جانمایی شود. داوود آبادی اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و مساعدت‌های استانداری، فرمانداری و هم چنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی زمینی به مساحت 10 هزار متر به پزشکی قانونی به منظور احداث ساختمان جدید اختصاص داده شده است. وی تصریح کرد: نبود ساختمان پزشکی قانونی در فردیس باعث شده مردم این شهرستان با وجود داشتن جمعیت 600 هزارنفری به اداره پزشکی قانونی کرج مراجعه کنند. وی افزود: طبق رایزنی‌های انجام شده با فرماندار فردیس در صورتی که فضای مناسبی برای احداث ساختمان پزشکی قانونی فردیس در نظرگرفته شود بخش اعظم ترددهای مردم فردیس به کرج کاهش پبدا می‌کند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود