31 تیر 1393
شماره خبر: 126257

بزرگ‌ترین بوستان قرآنی کشور در استان البرز راه‌اندازی می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بزرگ‌ترین بوستان قرآنی کشور در استان البرز راه‌اندازی می‌شود


مدیر امور مالی سازمان اوقاف کشور از راه‌اندازی بزرگ‌ترین بوستان قرآنی کشور در مجموعه فرهنگی ـ تفریحی عقیق کرج خبر داد.
حسن دارایی، مدیرامور مالی سازمان اوقاف کشور گفت: باغ عقیق از موقوفات مرحوم لیستر در کرج است که درآمد حاصل ازآن بنا به درخواست صاحب وقف صرف رسیدگی به ایتام می‌شود. وی افزود: مجموعه عقیق در ابتدا تنها یک ساختمان اصلی داشته و ساختمان‌ها و بناهای کنونی آن در طول 20 سال اخیر به این مجموعه اضافه شده است و در سال‌های گذشته غرفه‌های موجود در این مجموعه برای کسب درآمد به افراد مختلف اجاره داده می‌شد و همین امر باعث شده بود که ماهیت و اصل استفاده از این باغ فراموش شده و غرفه‌های این باغ صرفاً به منبعی برای کسب درآمد برخی افراد تبدیل شود. دارایی عنوان کرد: متأسفانه خانواده‌هایی که گاه وارد فضای این مجموعه می‌شدند، نمی‌توانستند به صورت کامل امنیت روانی را احساس کنند تا کودکان و فرزندان خود را به تنهایی برای استفاده از برنامه‌های این مجموعه به باغ عقیق بفرستند. بر این اساس مجموعه اوقاف تصمیم گرفت به نوعی با تغییر کاربری این مجموعه و تبدیل آن به بوستانی قرآنی، فضای حاکم بر باغ عقیق را تغییر دهد و از چهار ماه پیش کلنگ راه‌اندازی بزرگ‌ترین بوستان قرآنی کشور در این مجموعه زده شده و تا کنون برنامه‌های متنوعی برای تحقق این هدف در این باغ اجرایی شده است.
هدف از ایجاد این بوستان قرآنی بهره‌وری اقتصادی نیست
دارایی یادآور شد: هدف از ایجاد این بوستان قرآنی بهره‌وری اقتصادی نیست بلکه مبارزه با تهاجم فرهنگی و انجام فعالیت‌های فرهنگی مؤثر و کارساز مهم‌ترین هدف اصلی راه‌اندازی این بوستان قرآنی است. دارایی بیان کرد: تلاش می‌شود با برنامه‌های متنوعی که در این مجموعه برگزار می‌شود ارزش‌ها و مفاهیم قرآنی از طریق بازی و تفریح به کودکان و نوجوانان القا شود و با برگزاری مسابقات فهم قرآن، معلومات قرآنی دانش‌آموزانی که به این مجموعه وارد می‌شوند، سنجیده می‌شود و هر کس معلومات قرآنی بیشتری داشته باشد، می‌تواند به تناسب انس و الفت بیشتری که با قرآن دارد از بازی‌های مختلف این مجموعه به صورت رایگان استفاده کند. وی تأکید کرد: بدون شک استفاده از اجبار و روش‌های چکشی برای درونی‌کردن ارزش‌های دینی و قرآنی در نسل‌های جدید جوابگو نیست و باید از طریق بازی و سرگرمی و ارتباط مناسب و مستمر وارد عمل شد.
پذیرش افراد در بوستان قرآنی عقیق به هیچ‌وجه گزینشی نیست
این مشاور خانواده افزود: برای پذیرش افراد در بوستان قرآنی عقیق به هیچ‌وجه گزینشی رفتار نمی‌شود وهمه مردم با تفکرات و اعتقادات مختلف به این مجموعه دعوت شده و می‌توانند از برنامه‌های قرآنی آن استفاده کنند. در حال حاضر طرح جامع ایجاد این بوستان تهیه و برای تصویب به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است که پس از تصویب درکوتاه‌ترین زمان ممکن فازهای این طرح اجرایی می‌شود. دارایی گفت: طرح‌های این بوستان در فاز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اجرایی می‌شود که فاز بلندمدت آن در طول 10 سال آینده اجرایی خواهد شد که ایجاد هتل و دانشگاه قرآنی در این مجموعه از بخش‌های فاز بلندمدت طرح جامعه این بوستان هستند. وی در پایان اظهار کرد: برای رسیدن به خدا تنها یک راه وجود دارد و آن هم حرکت در مسیر مشخص شده توسط قرآن و ائمه(ع) است بنابراین اگر می‌خواهیم جامعه‌ای باسعادت داشته باشیم باید آموزه‌های قرآن را چراغ راه خود قرار داده و به آنها عمل کنیم.

منبع ایکنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود