31 تیر 1393
شماره خبر: 126290

ایده ها و راهكارهای كاهش مصرف آب در قالب جشنواره آب جمع آوری می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایده ها و راهكارهای كاهش مصرف آب در قالب جشنواره آب جمع آوری می شود


از سوی انجمن مدیریت سبز ایران، ایده ها و راهکارهای کاهش مصرف آب در قالب جشنواره آب جمع آوری و به صورت کتاب منتشر می شود.
توجه معنادار و هدفمند به آب در طول تاریخ برای انسان با ارزش بوده و امروزه با شدت گرفتن مصرف آب و افزایش جمعیت جهانی از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است. عموما کارشناسان، متخصصین و دولتمردان مردم را به کاهش مصرف دعوت می کنند اما کمتر ایده و یا راهکاری برای چگونگی کمتر مصرف کردن ارائه می شود.
در این راستا انجمن مدیریت سبز ایران به عنوان یک تشکل مردم نهاد و ثبت شده در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با همکاری بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا تصمیم دارد تا با کمک خود مردم، مناسب ترین راهکارهای تمیز نگاه داشتن، کاهش و مصرف بهینه آب را در حوزه های متعدد شناسایی و در قالب یک کتاب با عنوان "راهکارهای عملی و تجربه شده کاهش آلودگی و مصرف آب بر مبنای شرایط فرهنگی و اقلیمی" را تهیه، چاپ و توزیع کند. منطق کلی حاکم بر فرآیند جشنواره آب، تقدیم پاداش تا سقف 50 میلیون ریال به ایده ها و راهکارهای کاربردی مردم است، این ایده ها و راهکارها از بعد میزان تاثیرگذاری و بزرگی دامنه تاثیرگذاری مورد ارزیابی قرار می گیرد که دستورالعمل آن در سایت انجمن مدیریت سبز ایران به نشانی www.iran-gma.com قابل دسترس است. دامنه جشنواره آب شامل صنعت و ساخت و ساز، دستگاه های اجرای، کشاورزی، شهری و اجتماعی، مراکز آموزشی و دانشگاهی، صنوف، مراکز درمانی و تشخیصی و بهداشتی، خانگی و حوزه های دیگری که مردم ایده دارند. هدف از برگزاری جشنواره آب، شناسایی راهکارها و ایده های واقع گرایانه که توسط خود مردم شامل صنایع، کشاورزی، صنوف، سازمانهای دولتی و ... به عنوان مصرف و آلوده کننده پیشنهاد می شود. مشارکت مردم در یک اقدام ملی همسو با سیاستهای کلان دولت، آشنایی عموم جامعه با ایده ها و راهکارها و چگونگی کاربرد آن، حساس سازی بیش از پیش جامعه برای توجه به آب است. کلیه اقدامات و هزینه های جشنواره آب از سوی انجمن مدیریت سبز ایران پوشش داده شده و این انجمن به جهت ملی بودن موضوع آب، از نهادها و سازمانهای مرتبط صرفا برای نظارت و پایش و هدایت و حمایت معنوی از فرآیند جشنواره آب دعوت به عمل می آورد. تاریخ نشر نتایج جشنواره در کتاب فوق الذکر 29 دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود