4 مرداد 1393
شماره خبر: 126494

دستگاه‌های اجرایی استان البرز در استخدام معلولان همکاری لازم را ندارند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دستگاه‌های اجرایی استان البرز در استخدام معلولان همکاری لازم را ندارند


مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه طبق قانون تمامی دستگاه ها موظف اند ۳ درصد از نیروهای خود را از معلولان انتخاب کنند,گفت: متاسفانه این ۳ درصد در برخی دستگاه های استان به طور کامل محقق نشده است.
افروز بهرامی اظهار کرد: 45هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان البرز هستند که از این تعداد 30هزار نفر را معلولان تشکیل می دهند. مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به این که ایجاد فرصت های شغلی معلولان ومدد جویان از جمله اهداف این اداره کل است تصریح کرد:طبق قانون تمامی دستگاه ها موظف اند 3 درصد از نیروهای خود را ازمعلولان انتخاب کنند. وی افزود: بهزیستی البرز در راستای مطالبه این 3 درصد گام برمی دارد اما متاسفانه این 3 درصد در برخی دستگاه های استان به طور کامل محقق نشده است.
بهرامی اعطای وام های خود اشتغالی به افراد تحت پوشش دارای مدرک فنی وحرفه ای را از دیگر اقدامات اداره کل بهزیستی البرز برشمرد وگفت: با معرفی افراد تحت پوشش به بانک ها ودریافت وام 150میلیون ریالی کمک شایانی به مدد جویان در امر ایجاد اشتغال می شود. مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه طلاق در استان البرز رتبه بالایی رابه خود اختصاص داده است تصریح کرد: در سال 90رتبه نخست کشوری در زمینه طلاق به کرج تعلق داشت ودر حال حاضر بعد استان تهران در جایگاه دوم طلاق در کشور قرار داریم.
وی گفت: طلاق رابطه مستقیمی با آسیب های اجتماعی نظیرکودکان کار وخیابان، اعتیاد، همسرآزاری وکودک آزاری دارد. بهرامی افزود: با اطلاعات بدست آمده از اورژانس 123 از طریق تماس های مردمی وافراد خود معرف، سال گذشته حدود 70 تا 80 مورد همسرآزاری وکودک آزاری گزارش داده شده است. وی تصریح کرد: این آمار نشان دهنده آمارکلی کودک آزاری وهمسرآزاری های صورت گرفته در استان نیست بلکه مواردی است که به اورژانس 123 اطلاع داده شده است. مدیرکل بهزیستی البرز گفت: با توجه به افزایش آمار خشونت های خانگی دراستان 2 اورژانس اجتماعی جدید درساوجبلاغ ونظرآباد به منظور کاهش این گونه خشونت ها راه اندازی شد. بهرامی گفت: در بین آسیب های اجتماعی استان البرز خشونت های خانگی وطلاق رتبه اول را به خود اختصاص داده اند. مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به واگذاری هزار مسکن به مدد جویان تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: صعود 10پله ای البرز در بحث واگذاری مسکن به مدد جویان ورسیدن به جایگاه 21 کشوری بدون استفاده از ظرفیت های خیرین، بهزیستی استان وکشور امکان پذیرنبود.
وی افزود:این نهضت همچنان ادامه دارد وبهزیستی البرزدرتلاش است تمام خانواده هایی که 2 یا 3 معلول دارند را صاحب مسکن کند. بهرامی نداشتن مهارت های لازم زندگی و فقر فرهنگی را از عوامل موثر افزایش طلاق در جامعه عنوان کرد وگفت: دراین راستا برای افزایش سطح فرهنگی خانوده ها باارائه طرح استقرار روانشناسان ومدد کاران در دادگاه های خانواده استان موفق شدیم 25 درصد از آمار طلاق توافقی استان را کاهش دهیم. مدیرکل بهزیستی البرز با بیان این که برخی از مردم از نظر مالی در جایگاه خوبی به سرمی برند ولی در بحث انصراف از دریافت رایانه ها اقدامی نکردند گفت: بهزیستی البرز به منظور کمک به دولت تدبیر وامید در اقدامی با حضور درمحافل مختلف از مردم خواست کسانی که نیازی به دریافت یارانه ها ندارند این مبلغ را به مدد جویان بهزیستی اهدا کنند. وی افزود: بهزیستی البرز در نظر داشت تا پایان امسال یارانه 8 هزار نفر را در زمینه کمک به مدد جویان جمع آوری کند اما با استقبال چشم گیر مردم تنها در 10 روزگذشته 4 هزار و500 نفر از دریافت یارانه به نفع مددجویان استان انصراف دادند. وی گفت: امید است این اقدام کشوری شود چرا که تجربه نشان داده مردم خوب کشورمان هیچ وقت دراین زمینه ها دولت را تنها نمی گذارند. بهرامی خاطرنشان کرد: با ایجاد اشتغال ومسکن به هدف اساسی سازمان بهزیستی که توانمندسازی مددجویان است دست پیدا می کنیم. مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: به منظور جذب هر چه بیشتر کمک های مردمی وخیرین اعتماد سازی وشفاف سازی در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود