16 مرداد 1393
شماره خبر: 126945

پيام تبریک مديركل منابع طبيعي وآبخيزداري استان البرز بمناسبت 17 مرداد روز خبرنگار

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پيام تبریک مديركل منابع طبيعي وآبخيزداري استان البرز بمناسبت 17 مرداد روز خبرنگار


مهندس ميررجبي مدير كل منابع طبيعي وآبخيزداري استان البرز ضمن تبريك روز خبرنگار (17 مرداد) از همه اصحاب رسانه وخبرنگاران فعال به دليل احساس مسئوليت در امر اطلاع رساني، درج اخبار و ارتقاء فرهنگ در حوزه منابع طبيعي قدرداني کرد.
متن پيام مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز
خبرنگاران و فعالان محترم درعرصه رسانه
باسلام
بي شك تاثيرگذاري اصحاب رسانه در اصلاح فرهنگ جامعه بركسي پوشيده نيست. در جهان امروز استفاده از تكنولوژي روز،انتقال اطلاعات موثق و مورد اعتماد در جهت كسب تصميمات موثر،سريع و اقدامات هماهنگ دستگاهها در جهت رفع چالش هاي منابع طبيعي بسيار حياتي است و متاثراز ظرفيت بسيار بالاي ارتباطات و نقش خبرنگاران در اين عرصه است . این مهم واضح و مبرهن وبه اثبات رسیده است که هر کار بزرگ در حوزه های مختلف نیاز به شکل گیری وحمایت حداکثری مردم دارد، با هدایت وهمکاری اصحاب رسانه با صرف انرژی کمتر ومطلوب تر به سرمنزل مقصود می رسد. چه بسا اگرهمکاری شما بزرگواران نباشد بسیاری از کارهای بزرگ به سرانجام نرسد وبا کوشش ها وتلاش های صادقانه این قشر عظیم وتاثیر گذاراست که در تولید، توزیع وانتشار اخباراز هیچ کوششی دریغ نمی ورزند و با تعهد وفداکاری ودلسوزی و وظیفه شناسی و وجدان بیدار در هر شرایط زمانی ومکانی، تصویر گر زمان، زبان گویا وگوش شنوایی هستند که هم سنگ صبور است و هم سنگ همگان را بر سینه می زند، در حالی که از خود غافل می شوند.
شما عزيزان پل ارتباطي مردم و مسئولين هستيد كه با تعامل مناسب دستگاهها و اصحاب رسانه در توسعه فرهنگ منابع طبيعي در كشور بيش از پيش تاثير گذارهستيد ومي توانيد با اين توانمندي جامعه را به سمت و سوي توسعه پايدار هدايت نماييد. از آنجا كه شما اصحاب رسانه داراي نقش بالقوه و معناداري در شكل گيري ادراك و افكار آحاد مردم و انرژي دهنده به جامعه هستيد ، باتوجه به چالش هاي زيست محيطي در مبحث آب ، خاك، هوا و انرژي در كاهش عوارض زيست محيطي ، بر شماست تا هدايت گر تصميمات سازنده آحاد مردم و مسئولين باشيد . براين اساس تعامل موثر بين دستگاههاي تصميم گيرنده و رسانه و مردم گام موثري در زمينه اطلاع رساني مفاهيم منابع طبيعي ، هشدار بموقع جهت جلوگيري از آسيب ها در طبيعت از جمله تخريب ، تصرف ، آتش سوزي ، از بين رفتن پوشش گياهي ، خشكسالي ، افزايش گازهاي گلخانه اي ، گسترش بيابان ها است كه مي تواند عبور موفقيت آميزي از بحران ها و مخاطرات زيست محيطي باشد. امید است اصحاب رسانه با نقد منصفانه و انعكاس فعاليت ها در بهبود عملكرد فعاليتهاي حوزه منابع طبيعي موثر بوده و قطعا" مي توان گفت رسانه هاي گروهي يكي از عوامل مهم در ارتقاء فرهنگ منابع طبيعي ، انعكاس اخبار و اطلاعات مربوط به رويدادها و چالش هاي ميان مردم و طبيعت هستند كه رسانه در ايجاد شور و شوق در تك تك اعضاء جامعه با رويكرد و مشاركت در حفاظت از منابع طبيعي كشور بسيار موثرند چرا كه يكي از مهمترين رهگذرهاي آگاهي بخشي مي باشند و اين امر با حمايت رسانه ها ،توسعه پايدار منابع طبيعي را استمرار مي بخشد. در پايان ضمن گراميداشت سالگرد شهادت محمود صارمي و شهيدان گرانقدر آزاده ،از تلاش بي وقفه اصحاب رسانه و خبرنگاران گرانقدر در اين عرصه قدرداني نموده و از ايزد منان برايتان آرزوي موفقيت در راه رسالت مقدس نگارش حقيقت را خواهانم .
حسين ميررجبي
مديركل منابع طبيعي و ابخيزداري استان البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود