19 مرداد 1393
شماره خبر: 127082

تداوم پدیده منفی گرد و غبار تا صبح سه‌شنبه در آسمان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تداوم پدیده منفی گرد و غبار تا صبح سه‌شنبه در آسمان البرز


مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز از تداوم وزش باد شدید و پدیده منفی گرد و غبار تا صبح سه‌شنبه در این استان خبر داد.
منصور رحمانیان اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد افزایش وزش باد در استان البرز بودیم که این امر بر شرایط جوی استان تاثیرات زیادی بر جای می‌گذارد. وی ادامه داد: با توجه به این‌که جهت وزش باد از غرب به شرق کشور است، تشدید وزش باد موجب افزایش ریزگردها و گرد و غبار در آسمان اکثر مناطق کشور از جمله البرز می‌شود. مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: بنابراین به واسطه شدت وزش باد در روزهای اخیر، شاهد آسمان غبارآلود در این استان هستیم. رحمانیان گفت: این شرایط در شهرستان کرج به دلیل تراکم جمعیت، تعدد استفاده از وسائل نقلیه و افزایش آلاینده‌های جوی نسبت به دیگر مناطق کرج شدت بیشتری دارد. وی در پاسخ به این پرسش که این شرایط تا چه زمانی تداوم دارد، گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی برگرفته از نقشه‌های فوق، تا صبح روز سه‌شنبه شاهد وزش باد شدید در استان البرز هستیم.
مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: بنابراین در این مدت انتظار داریم که شاهد آسمانی صاف در شهرستان کرج باشیم. رحمانیان گفت: در زمانی که گرد و غبار افزایش می‌یابد، ضروری است که کودکان، افراد سالمند و بیماران از تردد غیرضروری در مناطق پرجمعیت خودداری کنند.
عبور دمای هوا در کرج از مرز 40 درجه
وی از افزایش دمای هوا در استان البرز خبر داد و گفت: طی روزهای جمعه و شنبه شاهد افزایش دما در مناطق مختلف استان البرز به ویژه کرج بودیم. مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امروز نیز حداکثر دما در مرکز استان حدود 40 درجه خواهد بود. رحمانیان اعلام کرد: در روزهای آینده شاهد افزایش دما در استان البرز هستیم به صورتی که انتظار داریم روز دوشنبه حداکثر دما در کرج با یک درجه افزایش به بالای 40 درجه برسد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود