20 مرداد 1393
شماره خبر: 127170

توسعه علمی بشر مرهون فرهنگ كتابخوانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توسعه علمی بشر مرهون فرهنگ كتابخوانی است


مدیركل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به جایگاه فرهنگ كتاب و كتابخوانی در دین مبین اسلام از كتاب و كتابخوانی بعنوان زیرساخت اساسی توسعه فرهنگی و علمی هر جامعه ای یاد كرد.
مدیركل اوقاف و امور خیریه استان البرز در بخشی از گفتگوی خود با خبرنگار سركار خانم دانایی می گوید: كتاب مسیرهای روشن را به انسان نشان می دهد و انسان را از مسیرهای تاریك و گمراهی ها نجات می دهد.كتاب پاسخ به ابهامات ذهنی است؛ هرچند نباید فراموش كرد كه هم كتاب خوب داریم هم كتاب بد. حجه الاسلام محمد صالحی در ادامه با اشاره به مولفه های تاثیر گذار بر فرهنگ كتاب و كتابخوانی می افزاید: چند مولفه تاثیرگذار بر فرهنگ كتاب و كتابخوانی قیمت كتاب ، مرغوبیت كتاب و سهل الوصول بودن كتاب است، معتقدم چنانچه برنامه ریزی ها به صورتی انجام شود كه افراد با قیمت پایین و آسان بتوانند كتاب مورد نیاز خود را تامین كنند توسعه فرهنگ كتابخوانی محقق می شود. وی در بخشی دیگر از سخنان خود معتقد است : فراهم آوردن شرایط محیط كتابخوانی، امنیت روحی و عاطفی در كتابخانه ها از جمله شرایط زیر ساختی است.
كتاب یعنی فرایند چند جانبه – چند شاخصه
كتاب یعنی فرایند چند جانبه – چند شاخصه یعنی مولفه هایی كه در همه ابعاد حرفی برای گفتن دارد كتاب می تواند در بخش های مختلف زندگی انسان كه در مجموع سبك زندگی اسلامی او است مثمر ثمر باشد.
توسعه علمی بشر مرهون فرهنگ كتابخوانی است
مدیركل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: با شواهد ودلائل مستند از پیشرفت جوامع انسانی در عرصه های مختلف می توان به این نتیجه رسید كه توسعه علمی بیشتر البته از فرهنگ مرهون زیر ساخت فرهنگ كتابخوانی است. جامعه ایران در دوره های پیشرفت علمی و فرهنگی بهترین گزیده اشاره ای است.
خودم اهل مطالعه هستم
حجه الاسلام صالحی می گوید: از نوجوانی در كتابخانه كانون فرهنگی هنری مسجد جامع در همدان بصورت عضو دائم كتابخانه فعال بودم و در طول حیاتم كتاب قرآن و نهج البلاغه، بهترین و دائمی ترین كتابهایی است كه خوانده و می خوانم.
خانواده ها به هوش باشند
وی معتقد است : نقش خانواده ها اساسی است. آنان در تمامی زمینه ها به خصوص سبك زندگی كودكان خود موثر هستند خانواده ها با برنامه ریزی و آشنایی بخشی به خانواده ها در روشن كردن مسیر زندگی آنها موثر اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود