27 مرداد 1393
شماره خبر: 127615

کرج میزبان ششمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کرج میزبان ششمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران


مدیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی و هجدهمین کنگره ملی زیست شناسی ایران به میزبانی دانشگاه خوارزمی در کرج خبر داد.
محمد نبیونی در نشست خود با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری این کنگره گفت: دو سال گذشته با تصویب انجمن زیست شناسی ایران برگزاری هجدهمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران به میزبانی دانشگاه خوارزمی کلید خورد و بر اساس این تصمیم این گنگره سه شنبه چهارم شهریور ماه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه نخستین فراخوان ارسال خلاصه مقالات در 24 اسفند ماه سال گذشته ارائه شد، ادامه داد: خلاصه مقالات در چهار کنفرانس علوم سلولی مولکولی، علوم جانوری، علوم گیاهی، اکولوژی و محیط زیست در مجموع 13 رشته با دبیرخانه کنگره ارسال و 74 نفر از اساتید برجسته این رشته ها به داوری یک هزار و 750 مقاله ارسالی پرداختند.
85 درصد مقالات به صورت پوستر ارائه می شود
مدیر اجرایی کنگره زیست شناسی ایران اظهار داشت: پس از داوری یک هزار و 101 مقاله در قالب 346 مقاله در حوزه علوم سلولی، 277 مقاله در حوزه علوم جانوری، 358 مقاله در حوزه علوم گیاهی . 120 مقاله در حوزه اکولوژی و محیط زیست ارائه شد که در حوزه محیط زیست دو مقاله تخصصی در حوزه استان البرز نیز ارائه شده است. نبیونی اعلام کرد: "اثرات ترافیک آخز هفته بر فعالیت های قلبی و عروقی ساکنان استان البرز" و "اثر آلاینده ها و ریزگردها بر میزان وقوع جرم در استان البرز" عنوان دو مقاله حوزه اکولوژی و محیط زیست هستند که به صورت اختصاصی در حوزه استان البرز ارائه شده اند. وی در ادامه با بیان اینکه 85 درصد مقالات به پوستر ارائه می شود، اظهار داشت: 117 مقاله در چهار عنوان کنفرانس یاد شده در 13 رشته روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به صورت سخنرانی ارائه می شود.
برگزاری 5 سخنرانی در حوزه بین الملل
مدیر اجرایی کنگره زیست شناسی ایران همچنین با اشاره به فعالیت های بخش بین الملل نیز گفت: برای بخش بین الملل پنج سخنرانی 15 پوستر در نظر گرفته شده که از سوی شرکت کنندگانی از کشورهای اتریش، انگلستان، ترکیه و سوئیس ارائه شده است. نبیونی اعلام کرد: پروفسور "انگر" رئیس آکادمی علوم و هنرهای اروپا مهمان ویژه این برنامه خواهند بود و دکتر ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور و معاون پژوهشی وزارت علوم نیز در مراسم افتتاحیه حضور خواهد داشت. وی به ویژگی های این کنگره نسبت به کنگره سال های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این کنگره کنفرانس ها به صورت جداگانه برگزار و هر کدام دبیر علمی مجزا خواهند داشت و برای نخستین بار بخش اکولوژی و محیط زیست نیز به صورت مجزا به دلیل اهمیت به بخش های کنگره افزوده شده است. مدیر اجرایی کنگره زیست شناسی ایران در پایان گفت: مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران سه شنبه چهارم شهریور ماه جاری ساعت 6 عصر در محل دانشگاه خوارزمی با حضور میهمانان خارجی، کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود