28 مرداد 1393
شماره خبر: 127709

وضعیت کنونی سازمان استاندارد معادل سی سال قبل اروپا است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

وضعیت کنونی سازمان استاندارد معادل سی سال قبل اروپا است


رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: وضعیت فعلی این سازمان معادل سی سال پیش اروپا است و لازم است کارهای زیادی انجام شود تا بتوانیم به جایگاه لازم دست یابیم.
نیره پیروزبخت در نشست مربوط به بخش مشاوره امور زنان و خانواده سازمان استاندارد در کرج افزود: تحقیقاتی در خصوص وضعیت استاندارد در مورد تعدادی از کشورها انجام دادیم تا ببینیم سازمان استاندارد ایران در چه جایگاهی قرار گرفته است. رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: به دنبال این تحقیقات متوجه شدیم که لازم است اقدامات لازم دنبال شود تا بتوانیم جایگاه را ارتقا دهیم و یک نظام استانداردسازی در کشور داشته باشیم. وی گفت: همچنین لازم است رویکردهای نوین در خصوص استاندارد را مد نظر داشته باشیم و طرح تحول نظام استانداردسازی کشور و سازمان استاندارد را با جدیت دنبال کنیم. پیروزبخت افزود: سازمان ملی استاندارد یکی از دستگاههای حاکمیتی، نظارتی و فرابخشی است و مطالبات همه آحاد جامعه در خصوص استانداردسازی در زمینه های مختلف را دنبال می کند. رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: به دلیل ابهامی که در قانون وجود داشت، این سازمان سالها به وزارت صنایع مرتبط بود درحالی که از سال 90 به صورت مستقیم زیر نظر ریاست جمهوری قرار گرفت.
سازمان ملی استاندارد، تحول در همه بخشهای مربوطه را پیگیری می کند
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان ملی استاندارد، تحول در همه بخشهای مربوطه را پیگیری می کند و بحث اصلاح قانون مربوطه نیز مطرح شده که تحقق این اصلاح به ارتقای استانداردسازی کمک می کند. پیروزبخت افزود: این سازمان در زمینه های مربوطه به منظور حفاظت از سلامت و ایمنی مردم در همه حوزه ها فعالیت گسترده انجام می دهد و استانداردسازی در مواردی که مورد نیاز است را دنبال می کند. رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: یکی از مواردی که مردم مطالبات زیادی از ما در خصوص استانداردسازی دارند، شهربازی و زمینهای بازی است و این امر به صورت جدی مورد توجه این سازمان قرار گرفته است. وی گفت: در یک سال اخیر، برنامه ریزی در حوزه های مختلف به منظور پیشبرد اهداف سازمان ملی استاندارد انجام شده تا بتوانیم این اهداف را محقق کنیم.
استاندارد یکی از سازمانهای پیشرو در استفاده از ظرفیتهای بانوان است
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در بخش دیگری از سخنان خود نیز با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای زنان افزود: این سازمان یکی از سازمانهای پیشرو در این زمینه است و همه تلاش خود در این خصوص را به کار می گیریم. پیروزبخت ادامه داد: سازمان ملی استاندارد به دنبال شایسته سالاری است و تلاش می کند که از همه ظرفیتهای زنان و مردان در این سازمان به بهترین نحو در راستای ارتقای فعالیتها بهره بگیرد. وی گفت: توانمندسازی زنان و مردان شاغل در این سازمان در همه سطوح دنبال می شود و سازمان ملی استاندارد به اهمیت این امر توجه ویژه ای دارد و آن را انجام می دهد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود