3 شهریور 1393
شماره خبر: 128019

فرهنگ زکات باید در میان مردم نهادینه شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فرهنگ زکات باید در میان مردم نهادینه شود


امام جمعه شهرستان فردیس گفت: زکات ریشه در فرهنگ اصیل اسلامی دارد و باید تمام تلاش ها برای نهادینه سازی این فرضیه مهم الهی در جامعه انجام شود.
حجت الاسلام ˈ علی اکبر ایمانیˈ در نخستین نشست شورای زکات شهرستان فردیس افزود: زکات از اوامر مهم اقتصادی اسلام است و پرداخت زکات موجب پاکی و تطهیرمال و ثروت می شود. وی با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی گفت: هدف از او امر الهی همچون زکات و خمس این است که انسان از دنیا و غیر از آن دل بکند و وابستگی اش نسبت به دنیا کم شود. ایمانی ادامه داد: زکات موجب توسعه، رفاه و رفع چالش های اقتصادی می شود. وی اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی احیا امر زکات بوده که این مهم ترویج یافته است. نماینده اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس دراین نشست گفت: زکات به عنوان یکی از فرایض و ارکان دین نقش تعیین کننده در رشد اقتصادی جامعه دارد. حجت الاسلام علی مروج افزود: اجرایی شدن این دستورالهی درجامعه علاوه بر محرومیت زدایی سبب نزول بیش از پیش رحمت الهی می شود. وی اظهارکرد: مدیریت جهادی باید تمام عرصه ها از جمله عرصه زکات خود را نشان دهد که مسوولان دستگاه های ذیربط باید با این مدیریت توجه افکار عمومی به ویژه کشاورزان را به سوی جایگاه زکات سوق دهند.
مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس دراین نشست گفت: خیرین این شهرستان دریک ماه گذشته یک و نیم میلیارد ریال زکات واجب خود را به کمیته امداد پرداخت کردند. ˈمهرعلی کلهرˈ افزود: زکات جمع آوری شده صرف نیازهای محرومان و پروژه های عمرانی در مناطق روستایی شهرستان فردیس می شود. در این نشست که فرماندار فردیس و دیگر مسوولان حضور داشتند برای ترویج فرهنگ زکات در فردیس تصمیم گیری شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود