3 شهریور 1393
شماره خبر: 128051

20 هزار شرکت دانش بنیان درکشور راه اندازی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

20 هزار شرکت دانش بنیان درکشور راه اندازی می شود


مدیراستانی وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به بخش پژوهش دارد، از راه اندازی 20 هزار شرکت دانش بنیان تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور خبرداد.
ˈمهدی مرادپورˈ در نشست تخصصی هفته پژوهش و فناوری استان البرزافزود: قرار است این شرکت ها با همکاری تمام وزارتخانه ها و سازمان ها در بخش های مختلف فعال شوند.
وی ادامه داد: اکنون سه هزارو 700 شرکت دانش بنیان زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در کشور فعال هستند که تا پایان برنامه پنجم توسعه، تعداد آنها به پنج هزار شرکت می رسد. مرادپور با اشاره به حمایت های دولت از بخش پژوهش گفت: طبق بخشنامه جدید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، تمام دستگاه های اجرایی باید اعتبار ویژه به بخش پژوهش اختصاص دهند. وی با بیان اینکه سهم سه درصدی اعتباری های پژوهشی دستگاههای اجرایی در بودجه سال جاری دیده نشده، ادامه داد: این در حالی است که این سهم اعتباری درضوابط اجرایی مورد توجه قرار گرفته است. مرادپور با اشاره به اینکه درسال جاری نگاه پژوهشی ویژه ای به استانهای کشور شده ، گفت: در سالهای گذشته تمام برنامه های تحقیقاتی هفته پژوهش در تهران متمرکزبود اما امسال استان ها دراولویت قرار گرفته اند.
کمیته تدوین شاخص های جامع پژوهشی در البرز فعال می شود
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری البرز نیز در این نشست از فعال شدن کمیته تدوین شاخص های جامع پژوهشی در این استان خبرداد. ˈبی بی عصمت سرفرازیˈ افزود: براین اساس برنامه های پژوهشی استان با هماهنگی مراکز دانشگاهی و موسسات پژوهشی مورد پیگیری قرار می گیرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود