18 شهریور 1393
شماره خبر: 128984

فعالیت اولین اندیشکده دانشگاهی درحوزه علوم انسانی و فرهنگ اسلامی در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فعالیت اولین اندیشکده دانشگاهی درحوزه علوم انسانی و فرهنگ اسلامی در استان البرز


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز از شروع فعالیت اولین اندیشکده دانشگاهی در حوزه علوم انسانی با نام "اندیشکده طه" خبر داد و اعلام کرد: این اندیشکده با استفاده از فعالیت های فکری، علمی و میدانی در زمینه علوم انسانی و فرهنگ و نگرش اسلامی در استان البرز شروع به فعالیت می کند.
نشست تخصصی اندیشکده "طه" صبح امروز با حضور مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاههای استان البرز و جمعی از فرهیختگان و نخبگان علوم انسانی برگزار شد.
عباس صالحی نژاد در ابتدای این نشست در جمع اساتید و دانشجویان حوزه علوم انسانی با بیان این مطلب اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیاناتشان بر بومی کردن علوم انسانی و تبیین سبک زندگی اسلامی با نظر به این که این علوم و شیوه ی زیستن را از تهاجم فرهنگ غربی و غرب زدگی، نظر زدگی و عمل زدگی های غربی و غیر اسلامی باید پاک کرد و الگویی مناسب طراحی و اجرا نمود تاکید کرده اند. صالحی نژاد ادامه داد: به همین روی اندیشکده طه در نظر دارد با پرهیز از سطحی نگری و ظاهر بینی با توجه به پتانسیل موجود در استان البرز این مهم را تحقق بخشد و در ایجاد تمدن نوین بومی اسلامی با یاری و مدد از خداوند متعال و همراهی نخبگان، صاحب نظران و متخصصان استان البرز قدمی بردارد.
رونمایی از کتاب "اعتماد به نفس و خود باوری جوان ایرانی در کلام رهبری"
در ادامه نشست پویا پارسا معاون علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان البرز با توجه به موضوع فعالیت های اندیشکده طه خطاب به اساتید و دانشجویان البرزی گفت: اندیشکده طه با استفاده از فعالیت های فکری، علمی و میدانی در زمینه های فرهنگ و نگرش اسلامی در صدد است که به یک گفتمان و یک الگوی مناسب برای شیوه ی زندگی، فرهنگ و تمدن نوین بومی دینی برسد، و همه فعالیت های انجام شده حول محور رسیدن به همین هدف است. معاون علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: ترسیم هدف از زندگی با توجه به نگرش اسلامی، تحقیق و پژوهش در مورد اخلاق اسلامی، آسیب شناسی در زمینه های عدم شناخت و تبیین یک ایدئولوژی اسلامی و نقد فرهنگ غربی و غرب زدگی زدایی از فرهنگ و اجتماعات ایرانی و اسلامی از مهمترین اهدافی است که اندیشکده طه آن را دنبال خواهد کرد. گفتنی است؛ در پایان این نشست تخصصی با توجه به رونمایی از کتاب "اعتماد به نفس و خود باوری جوان ایرانی در کلام رهبری" تعدادی از اساتید و دانشجویان با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه‌های علوم انسانی و فرهنگ و نگرش اسلامی، خواستار حمایت بیشتر از فعالیت های فکری، اندیشه ای و عملی اندیشکده طه شدند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود