20 شهریور 1393
شماره خبر: 129117

سجایای اخلاقی شخصیت های دینی باید برای جوانان تشریح شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سجایای اخلاقی شخصیت های دینی باید برای جوانان تشریح شود


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: سجایای اخلاقی شخصیت های بزرگ دینی همچون مرحوم آیت الله طالقانی و شهید آیت الله مدنی باید برای نسل جوان جامعه تشریح شود.
جت الاسلام ' محمد حسین روحی یزدی افزود: ویژگی های اخلاقی و معرفتی شخصیت هایی همچون مرحوم آیت الله طالقانی و و شهید آیت الله مدنی منحصر به زمان و مکان خاصی نیست و باید در تمام اعصار الگو شود. وی، صداقت، اخلاص درعمل و توجه به خدا را از ویژگی های منحصر به فرد این شخصیت ها برشمرد و ادامه داد: متاسفانه کمتر در زمان کنونی به سجایای اخلاقی این بزرگان توجه می شود. روحی یزدی خاطرنشان کرد:با توجه به هجمه های فرهنگی در زمان حاضر، لازم است با بهره گیری بیش از پیش از این الگوهای مذهبی جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت پیش برد. رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز تاکید کرد: نسل امروز آشنایی چندانی با ویژگی های این بزرگان دینی ندارد و باید در طرح های فرهنگی از این پیشینه های مذهبی و دینی بیشتر از گذشته استفاده کرد .
آیت الله طالقانی نقش موثری در روشنگری نسل جوان داشت
وی درادامه آیت الله طالقانی را الگویی شاخص در روشنگری نسل جوان دانست و گفت: باید این اسطوره مبارزه با ستم شاهی بیش از گذشته مورد توجه نسل امروز قرار گیرد.
روحی یزدی خاطرنشان کرد: آیت الله مدنی نیز از اسوه های اخلاقی جامعه دینی بود که در حوزه علمیه به عنوان یک استاد برجسته مطرح بودند. این مسوول گفت: از این شخصیت های بزرگوار آثار مکتوبی به جا مانده که با رجوع به آنها می توان در ابعاد فرهنگی و مذهبی پیشرفتهای قابل توجهی داشت. مرحوم آیت الله طالقانی در 19 شهریور ماه سال 58 پس از سالها مجاهدت در راه اسلام به لقاء الله پیوست . شهید آیت الله مدنی دومین شهید محراب ، بیستم شهریورماه سال 1360 در سنگرعبادت و خدمت به نظام اسلامی به دست گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود