29 شهریور 1393
شماره خبر: 129594

برخی گروه های بیمه ای از معاینات ابتدایی بیمه پردازی معاف می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برخی گروه های بیمه ای از معاینات ابتدایی بیمه پردازی معاف می شوند


رییس شعبه تامین اجتماعی شهرستان فردیس گفت: متقاضیان بیمه صاحبان حرف ، مشاغل آزاد و اختیاری هنگام انعقادقرارداد برای برخورداری از خدمات درمانی تامین اجتماعی نیازی به معاینات پزشکی اولیه ندارند.
'اسماعیل پورمند افزود: پیش از این معاینات پزشکی با هدف سنجش میزان سلامتی افراد در بدو دوره برخورداری از پوشش بیمه ای انجام می شد. وی اظهار کرد: برهمین اساس و در چارچوب تسهیل پوشش بیمه ای و رضایتمندی هر چه بیشتر مردم ، این رویه تغییر کرده و فقط کسانی که متقاضی برخورداری از مزایای ازکارافتادگی هستند می توانند معاینه پزشکی انجام دهند. پورمند همچنین در مورد معافیت سایر گروههای بیمه ای گفت: به جز رانندگان برون شهری که در هر حال می بایست معاینات پزشکی در موردشان انجام شود، سایر گروه های بیمه ای غیر اجباری که در تاریخ ارائه درخواست بیش از 9 ماه از قطع ارتباط بیمه ای آنان سپری نشده باشد به شرط آن که قبل از قطع ارتباط بیمه ای به طور پیوسته حداقل 365 روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، از انجام معاینات اولیه معاف خواهند بود،البته در صورتی که سابقه بیمه ای آنان از لحاظ از کارافتادگی معتبر باشد. رییس تامین اجتماعی شعبه شهرستان فردیس با اشاره به تمایل برخی دختران بازماندگان برای بیمه پردازی افزود: شرط برقراری مستمری برای دختران مجرد بازمانده عدم اشتغال آنان است.
وی گفت: در صورتی که فرزندان اناث به دلیل بیشتر بودن مستمری بازماندگان از دریافت مستمری بازنشستگی یا از کارافتادگی خود انصراف دهند یا به علت ازدواج پس از آن،امکان دریافت مستمری بازماندگان برای آنان میسر نباشد، برقرار مستمری های بازنشستگی یا از کارافتادگی بر اساس سوابق پرداخت حق بیمه قبلی از تاریخ از بین رفتن شرایط دریافت مستمری بازماندگان با رعایت سایر ضوابط مقرر بلامانع است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود