5 مهر 1393
شماره خبر: 130056

آرامش و امنیت کنونی کشوراز برکت خون شهداست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آرامش و امنیت کنونی کشوراز برکت خون شهداست


رییس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آرامش و امنیت کنونی کشور، از برکات خون شهدا و استقامت جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس است.
امیر سرتیپ 'اسدالله حیدری' در همایش 'قافله خورشید' که در اردوگاه امام علی (ع) محمدشهر کرج با حضور فرماندهان گردان به بالای هشت سال دفاع مقدس استان البرز برگزار شد، افزود: آرامش و عزت امروز حاصل خون شهدا و جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس است و ما باید حماسه های دفاع مقدس را برای آینده سازان بازگو کنیم . وی در ادامه به وضعیت جنگ ها در جهان اشاره کرد و گفت: جنگ پدیده خوبی نیست لیکن گریبان جهان را می گیرد ، در 100 گذشته ، 318 جنگ در جهان به وقوع پیوسته است.
حیدری ادامه داد: در نتیجه این جنگ ها 250 میلیون نفر در جهان کشته شدند و درهمین مدت زمان 83 میلیون نفربراثر بلایای طبیعی جان باختند که مقایسه این دو آمار نشان می دهد تعداد کشته های جنگ بیشتر از سایرعوامل بوده است. وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس پنج میلیون بسیجی، ارتشی ، سپاهی و جهادی بطور مستقیم درگیر جنگ بودند که برای ایران اسلامی حماسه آفریدند. این فرمانده دفاع مقدس گفت:صدام با هدف اشغال خوزستان ، جزایر ایرانی و اروند رود و سردمداری جهان عرب این جنگ را بر این اسلامی تحمیل کرد اما ناکام ماند. وی افزود: رژیم بعث حاکم بر عراق در وضعیتی جنگ را بر ایران تحمیل کرد که قدرت های شرق و غرب از پیروزی انقلاب در هراس بودند، اما استراتژی امام (ره) همان جنگ نابرابر را پیروزی برای ملت ایران تبدیل کرد. رییس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت بزرگ ایران نیز به ندای امام راحل (ره ) لبیک گفتند و بسیج همگانی شکل گرفت و حاصل خون شهدا ورشادت های رزمندگان اسلام این بود که وجب از خاک کشور به دست دشمن باقی نماند. وی بیان داشت: کهن سربازان هشت سال دفاع مقدس ، باید آموزه های هشت سال دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهند. امیر حیدری گفت: رمز پیروزی در هشت سال دفاع مقدس که همانان وحدت و همبستگی بود باید حفظ کنیم . در این همایش یک روزه ، سیدحمید طهایی استاندار البرز و حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و شمار زیادی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود