5 آبان 1393
شماره خبر: 130708

اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان البرز به مناسبت ماه محرم الحرام

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان البرز به مناسبت ماه محرم الحرام


فرماندهی انتظامی استان البرز به مناسبت فرارسیدن موسم خونبار نهضت حسینی و ایام محرم با صدور اطلاعیه ای بر گرامیداشت ارزش های والای این ماه و اهداف نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) تأکید کرد.
دراین اطلاعیه آمده است : باتوجه به فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع ) ، پلیس استان البرز ضمن ایجاد فضایی مناسب و توام با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع ) از انجام هرگونه رفتار توأم با خرافه پرستی و بدعت گذاری جلوگیری خواهد کرد. اطلاعیه می افزاید:هرساله امت مسلمان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با آغاز ماه محرم در سراسر میهن اسلامی اقدام به برپایی مراسم عزاداری ، سینه زنی و زنجیرزنی در تکایا و حسینیه ها می کنند و این مراسم هر سال با شکوهتر از سال های قبل برگزار می شود. - با توجه به این که برخی از افراد در ایام عزاداری از شیوه های نامتعارف استفاده می کنند از همین رو به منظور پیشگیری از این ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی ، فرماندهی انتظامی استان البرز با نگاهی جامعه محورانه ضمن گسترش تعامل با نهادها و تشکل های مردمی برون سازمانی و همچنین استفاده از چهارهزار پلیس یار محرم از انجام این گونه اعمال جلوگیری و طبق ضوابط با مرتکبان آن ها برخورد قانونی خواهد کرد . در شرایط حساس کنونی و دشمنی دیرینه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، ضروریست که عزاداران حسینی با تامل بیشتر به حادثه بزرگ عاشورا نگاه کرده و از شیوه های غیرمتعارف و توام با خرافه پرستی که موجب خدشه دار شدن دین می شود ، خودداری کنند. پلیس البرز از هیات های مذهبی و عزاداران حسینی خواسته است به نکات زیر توجه کنند:
1- قبل از حرکت دستجات در خیابان ها به منظور جلوگیری از هرگونه بی نظمی و راهبندان ، ضرورت دارد هیات ها برنامه مذهبی خود و مسیرهای حرکت دستجات را به کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی محل اعلام نمایند .
2- پرهیز از سرو صدا و ایجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نیمه شب که موجب آزار و اذیت مردم خصوصا افراد بیمار و سالمند می شود.
3- پرهیز از توزیع نذورات در معابر اصلی خصوصاً تقاطع ها و میادین پرتردد
4- همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی برای پیشگیری از سد معبر و ایجاد ترافیک و راهبندان
5- ضرورت رعایت ظواهر و شئونات اسلامی به خصوص رعایت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقایان به منظور حفظ حرمت شعائر دینی و شکوه ماه محرم
6- اعلام موارد مشکوک یا ضرورت های پلیسی به مرکز فوریتهای پلیسی 110 و عوامل انتظامی

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود