5 آبان 1393
شماره خبر: 130756

طرح نظارت بهداشتی برتکایا و حسینه های البرزآغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح نظارت بهداشتی برتکایا و حسینه های البرزآغاز شد


کارشناس مسوول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان البرز از آغاز طرح نظارت بهداشتی برمساجد ، تکایا و حسینه های استان در ایام ماه محرم خبرداد.
یزدان جعفر صالحی' گفت: دراجرای این طرح ، پخت و پزها در این مکان ها توسط تیم های بهداشتی کنترل می شود. وی ادامه داد: تمام افرادی که در توزیع آب، غذا، چای و سایر نذورات در مساجد وتکایا فعالیت می کنند باید نسبت به دریافت کارت معاینه پزشکی اقدام کنند. جعفرصالحی خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی در پخت غذاهای نذری و بسته بندی آن ها از مواردی است که کارشناسان بهداشتی درمانی برآنها نظارت دارند. این کارشناس مسوول با تاکید بر استفاده هیات های مذهبی از ظروف یکبار مصرف گیاهی برای توزیع مواد غذایی نذری، گفت: شستشوی مستمر ظروف چندبار مصرف در این مکان ها ضروری است. وی افزود: ذبح و قربانی دام در تکایا و مساجد باید با هماهنگی اداره کل دامپزشکی و زیر نظر کارشناسان این اداره کل انجام شود. جعفرصالحی تاکید کرد: تمام افرادی که قصد توزیع نذورات درهیات های مذهبی دارند باید از مراکز بهداشت مجوز دریافت کنند.
وی افزود:قبل از شروع مراسم مذهبی در مساجد و تکایا باید تمام موارد ایمنی در سیم کشی برق راه پله ها، پرتگاه ها و نرده ها رعایت شود. وی یادآور شد:مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با تلفن 1490 تماس بگیرند.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود