8 آبان 1393
شماره خبر: 130969

سرشماری کشاورزی یکی از افتخارات هر کشور محسوب می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سرشماری کشاورزی یکی از افتخارات هر کشور محسوب می شود


رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه سرشماری ها نشانه عزتمندی و افتخار کشورها در معرفی پیشرفتهاست گفت: در اکثر کشورهای جهان سرشماری کشاورزی و نفوس مسکن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سرشماری کشاورزی یکی از افتخارات هر کشور محسوب می شود.
عادل آذر در دومین جلسه ستاد هماهنگی سرشماری کشاورزی البرز که در محل استانداری البرز با حضور استاندار البرز و معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: جمع آوری اطلاعات جامع کشاورزی در کشور به این بخش که 12 درصد ثروت و 18 درصد اشتغال کشور را تحت پوشش دارد کمک شایانی می کند. وی با اشاره به اینکه نباید اهمیت سرشماری را نادیده گرفت گفت: ارائه اطلاعات و گزارشات سرشماری عمومی کشاورزی در سال 2015 به مجامع بین المللی ارائه می شود.
وی در ادامه به تفاوت سرشماری نفوس و مسکن با سرشماری کشاورزی اشاره کرد و افزود: گستردگی سرشماری نفوس و مسکن با بیش از 40 هزار مامور آمار گیر قابل قیاس با این سرشماری که تنها 15 هزار مامور آمار گیر دارد نیست اما نباید اهمیت سرشماری کشاورزی را نادیده گرفت. آذر تصریح کرد: جامعه هدف سرشماری نفوس و مسکن همه مردم کشور هستند اما این طرح تنها مشمول 4 میلیون و 500 هزر بهره بردار می شود. آذر با تاکید براینکه سرشماری کشاورزی سال 93 نقطه عطفی در نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود، تصریح کرد: جمع آوری اطلاعات به صورت الکترونیک توسط ماموران آمارگی و پایش مطالب و آمارها در مرکز مانیتورینگ مرکز آمار ایران باعث افتخار تمام اعضای فعال در عرصه سرشماری است. رئیس مرکز آمار ایران گفت: استفاده از تبلت در جمع آوری اطلاعات فصل جدیدی در سرشماری کشور به وجود آورده ، اظهار داشت: در دنیا تعداد معدودی از کشورها به مقوله جمع آوری اطلاعات وآمار به صورت الکترونیک مجهز هستند و تحقق این امر توفیق و پیش زمینه ای برای هدف بزرگ تر یعنی سرشماری نفوس و مسکن در سال های آتی است. وی در ادامه تصریح کرد: برنامه ششم فرصت مغتنمی برای بخش کشاورزی است که نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، مگر اینکه اطلاعات و آمار دقیق باشد. وی افزود: 200 قلم آمار اطلاعات در برنامه ششم وجود دارد که 90 قلم آن مربوط به بخش کشاورزی است و برنامه ششم دوره جدیدی برای توسعه کشاورزی کشور خواهد بود. رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به چالش و مشکلات استان البرز در اجرای این اشاره کرد و افزود: بهره برداران غیرساکن یکی از مشکلاتی است که باید با برنامه ریزی درصدد رفع آن بر آییم. دکتر آذر ضمن بیان استناد به آمار سال 82 گفت: با توجه به استقرار شبکه ملی آمار و ارتقای سطح فناوری باید به سمت نظام آمارهای ثبتی پیش برویم. وی افزود: در صدد هستیم کار ثبتی را مبنای خود قرار دهیم و شاید 10 سال دیگر نیازی به مراجعه آمارگیران به صورت حضوری به درب منازل نباشد و از داده های آمارهای ثبتی استفاده نمایم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود