10 آبان 1393
شماره خبر: 131014

عاشورا نقطه تلاقی مظلومیت و ظلم ستیزی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

عاشورا نقطه تلاقی مظلومیت و ظلم ستیزی است


امام جمعه نظرآباد در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان گفت: عاشورا نقطه تلاقی مظلومیت و ظلم ستیزی است.
حجت الاسلام علی اکبر وثوقی افزود: از آن نیمروزی که ابا عبدالله الحسین (ع ) بر ساحل شهادت ایستاد و حماسه ای جاوید آفرید قرن ها می گذرد اما شکوه نام ، یاد و فضایل آن حضرت پیوسته روز افزون است و هر ساله ندای لبیک یا حسین در نقاط مختلف دنیا به خصوص ایران اسلامی که انقلاب مردمی آن ریشه در فرهنگ عاشورا دارد ،طنین انداز می شود.
وی از عاشورا به عنوان شور انگیز ترین حماسه تاریخ و الهام بخش روح های بلند و آزاد ه یاد کرد و یاد آور شد: این حماسه بزرگ عدالت طلبی و حقیقت جویی را در اذهان تداعی می کند. وثوقی تاکید کرد: لازم است مسلمانان جهان در برابر ابرقدرت ها با تاسی از فرهنگ عاشورایی بایستند تا دشمن نتواند با ایجاد تفرقه بین آنان به اهداف شومش برسد.
وی، عاشورا را مکتب تربیت و تقویت روح آزادگی و یکتا پرستی و الگوی عملی برای هر انسان ها دانست و گفت: راز پایداری نهضت حسینی حرکت در راه حق و حقیقت است که شعله این حماسه به دلیل عشق درونی افراد به آن روز به روز بیشتر می شود. امام جمعه نظرآباد در ادامه به سه رویداد مهم و تاریخی 13 آبان در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود : چهره استکبار جهانی در این رخدادها برای مردم ایران روشن شد و پیروان امام با تکیه بر ایمان و وحدت توانستند پیروز شوند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود