20 آبان 1393
شماره خبر: 131571

بازنویسی و مرمت تابلوهای هشداری محیط زیست در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بازنویسی و مرمت تابلوهای هشداری محیط زیست در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی


بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، حفاظت وبهبود و بهسازی محیط زیست وپیشگیری و ممانعت ازهرنوع آلودگی و هر اقدام مخربی که موجب برهم خوردن تعادل و تناسب محیط زیست می شود،ازوظائف سازمان حفاظت محیط زیست است.
متاسفانه شیوه های نادرست در تعامل با طبیعت، تخریب و آلوده ساختن محیط زیست و همچنین هر گونه آسیب و نابودی حیات وحش، بیانگر فقدان اگاهی های زیست محیطی و عدم توجه به محیط زیست بوده وبرای کاهش لطمات و آسیب ها ، می بایست آگاهی افراد نسبت به مسایل زیست محیطی افزایش یابد و انگیزه ها و حساسیت ها را برای مقابله با عوامل مخرب محیط زیست و تنوع زیستی بالا برد. مهندس حکیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اعلام این خبر اظهار داشت : نصب تابلوهای هشداری با مضامین حفظ محیط زیست و با هدف اطلاع رسانی همگانی می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشگیری از تخلفات زیست محیطی بویژه در مناطق تحت حفاظت محیط زیست ، داشته باشد. در این راستا ، اداره محیط زیست کرج در سال جاری، تابلوهای نصب شده در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی که بدلایل متعدد دچار آسیب شده و فاقد کارایی لازم بودند را مورد تعمیر و بازنویسی قرار داد. حکیمی ضمن تاکید بر نصب تابلو های هشداری محیط زیست در منطقه تصریح کرد: اجرایبرنامه هایآموزشیبا مشارکت همگانی منجمله پاکسازی طبیعت بهمنظورتنویروهدایتافکارعمومیدرزمینهحفظوبهسازیمحیط زیست و ارتقاء سطح فرهنگ زیست محیطی دارای اهمیت ویژه ای می باشد و از آنجاییکه اکثر مناطق و روستاههای بخش آسارا واقع در محدوده منطقه حفاظت شده البرز جنوبی، دارای زیستگاههای مهم برای زیست حیات وحش از جمله انواع پرندگان و پستانداران ( کل و بز، قوچ و میش، خرس قهوه ای و ... ) و همچنین قزل آلای خال قرمز (گونه حمایت شده ) درروخانه حفاظت شده کرج میباشد و از طرفی پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی رودخانه کرج به جهت تامین کننده آب شرب کرج و تهران نیز دارای اهمیت و حساسیت ویژه است، لذا اجرایبرنامه هایآموزشیبا مشارکت همگانی علی الخصوص جلب همکاری جوامع محلی و ... ، تغییرات قابل توجهی را در امر ترویج فرهنگ زیست محیطی و بالا بردن آگاهی عمومی ایجاد خواهد کرد.




حکیمی در پایان با اشاره به درج تلفن گویای چهار رقمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز (1540) و اداره کل منابع طبیعی استان البرز (1504) در تابلوهای نصب شده در منطقه ( با توجه به اهداف مشترک منابع طبیعی و محیط زیست در امر حفاظت از طبیعت ) ، از هموطنان عزیز و دوستداران طبیعت و محیط زیست خواست :
در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی ، تخریب و تصرف اراضی ملی ، آتش سوزی درطبیعت و ... موضوع را در اسرع وقت به یکی از واحد های محیط بانی مستقر در منطقه گزارش نمایند و یا با تلفن گویای ذکر شده ، تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود