24 آبان 1393
شماره خبر: 131699

اربعین قدرت نمایی نرم شیعیان جهان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 اربعین قدرت نمایی نرم شیعیان جهان است


رئیس شورای فرهنگی استان البرز در نشست شورای فرهنگی از اربعین به عنوان نشانه شیعیان یاد کرد و آن را قدرت نمایی نرم شیعیان جهان دانست.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در نشست شورای فرهنگی استان البرز با عرض تسلیت ایام سوگواری سالار و سید شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: اربعین در اسلام و در میان شیعه اهمیت ویژه و به خصوصی دارد، این از علامات شیعه است، که اربعین می گیرد. به گفته امام جمعه کرج، حضور 17 میلیونی مسلمانان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در آئین اربعین حسینی که سال گذشته از نجف تا کربلا پیاده روی کردند، قدرت نرم شیعه بود. وی با نظر به طرح تجمع هیئات مذهبی و گروه های مردمی در سالروز ولادت حضرت صدیقه الطاهره حضرت زهرا(س) که سال جاری در کرج برگزار شد، توضیح داد: تجمع دوست داران اهل بیت (ع) در قالب گروه های مردمی خارج از دستگاه دولتی حرکت عظیمی بود که هم چنان بازتاب و اخبار آن می رسد. رئیس شورای فرهنگی استان البرز، در ادامه خطاب به مسئولان اجرایی استان بیان کرد: مانور عظیم تجمع مردمی در روز اربعین امام حسین(ع) همانند تجمع روز میلاد حضرت زهرا(س) اثرگذار است و در این راستا باید ستاد اربعین تشکیل دهیم. در ادامه وی با تامل بر این مهم که این حرکت از آن جا که صبغه الهی دارد، نتیجه می دهد و یک حرکت والای فرهنگی است.
ورزش دغدغه و نیاز مردم باشد
امام جمعه کرج در نشست شورای فرهنگی که با محوریت ورزش همگانی تشکیل شده بود، گفت: مقوله امر ورزش به دو محور خلاصه می شود، ابتدا اهمیت ارتقاء سطح فرهنگ ورزش عمومی که موضوع خاصی است و دوم اصل تربیت بدنی در استان و رونق آن است. آیت الله همدانی توضیح داد: یکی از مواردی که امروز مقدم است، ترویج و برنامه ریزی در جهت توسعه ورزش عمومی است. به گفته او، متولیان امر ورزش همگانی باید با ارائه برنامه، برنامه هایی را تدوین کنند که مردم شوق و شور برای ورزش کردن را پیدا کنند. نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان با یادآوری سفارش و پیشنهاد خود مبنی بر اجرای ورزش جشنواره ای محلی تصریح کرد: استان البرز یا ایران کوچک از نعمت بهره مندی از قومیت های مختلف فرهنگ ایران برخوردار است، از این رو برپایی مسابقات جشنواره ای محلاتی همانند طناب کشی، زو ، هفت سنگ و سایر بازی های متنوع رشد روحیه و سلامتی را در میان مردم شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود