27 آبان 1393
شماره خبر: 132011

واكسن پنتاوالان در البرز رونمايي شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

واكسن پنتاوالان در البرز رونمايي شد


طي مراسمي با حضور جمعي از مسئولين استاني و دانشگاهي واكسن پنجگانه پنتاوالان در مركز بهداشتي و درماني امام حسن مجتبي (ع) رونمايي شد.
در ابتداي اين مراسم دكتر حميد درفشي رئيس دانشگاه علوم پزشكي البرز خاطر نشان كرد: در گذشته كشورمان جايگاهي خوبي در پيشگيري از مرگ نوزادان در بدو تولد و تا يك سالگي نداشت ولي امروزه شاهد هستيم كه با پوشش واكسيناسيون در كشور آمار بيماري هاي نوزادان به حداقل ممكن و در برخي موارد به صفر رسيده است.
وي ضمن اشاره به اهميت مراكز بهداشتي و درماني و خانه هاي بهداشت در پوشش سراسري واكسيناسيون در كشور اظهار داشت: مراكز بهداشتي يكي از افتخارات كشور در حوزه ي بهداشت و تامين سلامت جامعه است. دكتر درفشي با بيان اينكه هم اكنون پوشش واكسيناسيون در كشور بالاي 90درصد است افزود: در استان البرز اين پوشش دهي صد درصد است . رئيس دانشگاه علوم پزشكي البرزبا اشاره به اينكه از امروز واكسن جديد پنجگانه جايگزين واكسن سه گانه و واكسن هپاتيت ب در سيستم ايمن سازي كودكان خواهد شد تصريح كرد: در اين سيستم ايمن سازي براي هر دز از اين واكسن سه دلار هزينه شده است كه اين هزينه در مقابل تاثيرات اين واكسن در كاهش عوارض بيماري ها و مرگ و مير بسيار ناچيز است.
عملكرد دانشگاه علوم پزشكي البرز جهادي است
در ادامه ي اين مراسم حميدرضا عسگري مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري البرز ضمن تقدير از عملكرد مثبت و پرتلاش دانشگاه علوم پزشكي البرز در تحقق آرمان هاي بهداشتي و درماني استان گفت: تلاش و مديريت جهادي در حوزه ي بهداشت و درمان استان قابل توجه است . وي با بيان اينكه واكسيناسيون هزينه نيست بلكه سرمايه گذاري است تصريح كرد: رونمايي از واكسن پنجگانه به عنوان شاخص رشد در كاهش بيماري ها و مرگ و مير نوزادان اقدامي تحسين برانگيز است. گفتني است : واكسن جديد پنج گانه (پنتاوالان) كه شامل واكسن هاي سياه سرفه ، ديفتري، كزاز، هپاتيت ب و هموفيلوس آنفلوانزا كه با تزريق آن ، ديگر به تزريق جداگانه واكسن سه گانه و هپاتيت ب نيست به برنامه جاري ايمن سازي كودكان اضافه شد و همچنين هموفيلوس آنفلوانزا كه از عوامل اصلي بيماري هاي مننژيت و پنوموني در كودكان زير 5 سال مي باشد تحت پوشش اين واكسيناسيون قرار مي گيرد. در پايان اين مراسم و با رونمايي از واكسن پنتاوالان ، اين واكسن به پنج نوزاد البرزي تزريق شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود