28 آبان 1393
شماره خبر: 132088

فرماندهان دفاع مقدس به بیان ویژگی های شهید شرع پسند پرداختند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فرماندهان دفاع مقدس به بیان ویژگی های شهید شرع پسند پرداختند


جمعی از فرماندهان دفاع مقدس در همایشی تخصصی و فرهنگی درکرج به بیان ویژگی های اخلاقی و رشادت های سردار شهید اسلام 'مهدی شرع پسند' پرداختند.
سردار 'اسدالله ناصح' از فرماندهان دفاع مقدس و ازهمرزمان شهید شرع پسند در این همایش گفت: این شهید والامقام از اسوه های ایثار ، شجاعت و اخلاق بود. وی افزود: آقا مهدی، در جبهه پا به پای همه کار می کرد،ساده ، بی آلایش و بی ریا بود. بردار شهید شرع پسند نیز در این همایش گفت: شهید همیشه در حال مطالعه کتابهای اعتقادی و سیاسی بود و در گیر و دار مبارزه پیش از انقلاب بر اساس تکیه بر اندوخته های اعتقادی و فکری که محورش تبری و تولی بود حرکت می کرد. 'مجید شرع پسند' افزود: افکار مهدی بازتابی از افکار و سیره اهل بیت (ع) بود و اخلاق و رفتارش بر اساس عدالتی بود که در مذهب اسلام است و مطابق با اصول دین رفتار می کرد. این یادواره باشکوه با حضور استاندار البرز، فرمانده سپاه استان ، فرماندار کرج، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و ... و جمع کثیری از همرزمان، خانواده های شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد و از کتاب 'آقا مهدی' و تمبر یادبود این شهید رونمایی شد. کتاب آقا مهدی گردآوری شده از خاطرات همرزمان و خانواده این شهید است.
همچنین در این یادواره از نمایشنامه صوتی کتاب 'آقا مهدی'رونمایی شد. سردار شهید مهدی شرع پسند ، اولین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرج بود که در دفاع مقدس پس از 40 ماه نبرد بی امان در مناطق مختلف عملیاتی با وجود مجروحیت در عملیات والفجر 5 در سال 62 و در سن 29 سالگی به شهادت رسید. شهید شرع پسند در سال 1333 در محله کارخانه قند کرج در خانواده ای متدین و اهل تقوا متولد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود