1 آذر 1393
شماره خبر: 132213

پاسخ پرسشهای خود را در برنامه های رادیو ایرانصدا جستجو کنید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پاسخ پرسشهای خود را در برنامه های رادیو ایرانصدا جستجو کنید


علاقمندان به جستجو در فضای مجازی و البته رادیو می توانند برنامه های متنوعی را از رادیو ایرانصدا شنوا باشند.
رادیو ایران صدا با پخش برنامه های متنوع در حوزه های مختلف به صورت اینترنتی گوش سپردن به برنامه های رادیویی را برای دوستداران رادیو در فضای مجازی فراهم کرده است.
در این رادیوی اینترنتی برنامه هایی در حوزه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، کودکانه، سلامت، اجتماعی، تحلیلی و .... تهیه می شود به طوری که می توان گفت شنوندگان می توانند پاسخ انواع پرسش های خود را گوش سپردن به این برنامه ها بیایند. یکی از برنامه های در حال پخش در رادیو اینترنتی ایرانصدا "به باغ همسفران" نام دارد که علاقمندان به ادبیات ایران کهن می توانند آن را به تهیه کنندگی سید سعید حسن تاش از رادیو ایرانصدا شنوا باشند. این قسمت از برنامه "به باغ همسفران" به حکایت کاتبی از کتاب قابوس‌نامه اثر عنصرالمعالی کیکاووس بن اسکندر که چهل و چهار فصل است، اختصاص دارد که در بخش اداری دربار و تحت‌نظر وزیر معروفی به نام صاحب عبّاد کار می‌کرد و گاهی به جعل نامه‌ها می‌پرداخت. همچنین رادیو ایرانصدا در برنامه ای دیگر به نام تلیک به تحلیلی درباره امنیت موبایل پراخته است.
تلیک، جستجو در دنیای فناوری
"تِلیک" (معادل فارسی کلیک) جستاری است در دنیای فناوری اطلاعات كه قصد دارد با زبانی ساده مفاهیم، سوالات، دستاوردها، ابتکارات و اختراعات بی انتها در این زمینه را با كاربران خود به اشتراک بگذارد. این برنامه پس از تفسیری درباره‌ی اقدامات آموزش و پرورش برای تکنولوژیک و هوشمند کردن مدارس به موضوعاتی از جمله بررسی الزامات و تعاریف خدمات ارزش افزوده در تلفن همراه، نگاهی به چند سئوال پرتکرار کاربران در فضای وب و معرفی چند سایت کاربردی پراخته است.
راز سلامتی خود را در برنامه های رادیویی جستجو کنید
اما علاقمندان به حوزه سلامت به خصوص طرفداران میوه ها و سبزیجات می توانند اطلاعاتی مناسبی در این خصوص از برنامه ای با عنوان "غذا راز سلامتی" از رادیو ایرانصدا دریافت کنند. همان‌طور که در طب سنتی ما غذا دارو است و مصرف یا عدم مصرف برخی غذاها در روند بروز یا پیشرفت بیماری ها نقش حیاتی دارد، طب جدید نیز بر اهمیت تغذیه اصراری دو چندان دارد. برنامه‌ی رادیویی"غذا راز سلامتی" نیز به این مهم می پردازد. در این برنامه به فواید استفاده از میوه ها و سبزیجات، دومین و سومین گروه از هرم غذایی که از لحاظ تامین انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن بسیار حائز اهمیت می باشد، پرداخته شده است برنامه "غذا راز سلامتی" کاری است از گروه دانش و فناوری رادیو اینترنتی ایرانصدا به تهیه کنندگی و گویندگی مهدی کاروند.
"همه چيز درباره ني نی ها" ، برنامه های خاص برای مادران
راه های تعامل با نوزادان را نیز می توانید از "همه چيز درباره ني نی ها" فرابگیرید. نوزادان چه قبل از به دنیا آمدن و چه هنگامی كه پا بر كره خاكی می گذارند نیازمند توجهی از جنس محبت و صبر هستند. رادیو ایرانصدا این قسمت از برنامه "همه چیز درباره نی نی ها" به بررسی چگونگی تعامل با نوزادان پرداخته است. اگر به‌ تازگی صاحب فرزند شده‌اید، حتماً ذهنتان پر از سؤالات متعدد درباره‌ی نگهداری و مراقبت از نوزادتان است. پاسخ این سؤال ها در این برنامه بیان شده است. علاقمندان به رادیو می توانند این برنامه ها را در سایت شبکه رادیویی ایرانصدا به نشانی اینترنتی www.iranseda.ir شنیده و یا دانلود نمایند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود